کد خبر: ۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر، حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر پیرانشهر گفت: آذربایجان غربی از استان‌های مطرح در حوزه جاذبه‌های گردشگری در کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه توسعه بخش گردشگری در استان مورد غفلت قرار گرفته که باید از این ظرفیت در توسعه روزافزون استان بهره برد.

وی ادامه داد: در این طرح ضمن معرفی مناطق و جاذبه های گردشگری ظرفیتهای گردشگری استان بویژه جاذبه های طبیعی شهرستان های جنوب استان از جمله پیرانشهر، سردشت و اشنویه معرفی شده است.

امامی تاکید کرد: در حال حاضر فرصتی مناسبی در حوزه گردشگری فراهم شده و امید است در سال ۹۴ با اولویت‌گذاری استاندار و مدیران، گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: استقبال مناسب از مسافران و میهمانان نوروزی نیازمند تعامل و همکاری سازنده سایر دستگاه های اجرایی در استان است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد کاهش مشکلات بویژه در زمینه اسکان و اقامت، تبلیغات و اطلاع رسانی و تامین کمپهای اضطراری بوده و بتوانیم در آستانه سال نو بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ادامه از ورود بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور از طریق مرزهای استان در یازده ماهه اول سال جاری خبر داد و یاد آور شد: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر از این لحاظ در مقایسه با سایر پایانه های مرزی از جمله پلدشت، رازی، بازرگان و سرو در جایگاه دوم استان قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به کمبود مراکز اقامتی در استان، اعلام داشت: از کل گردشگران خارجی وارد شده به استان تنها ۱۸ درصد در استان اسکان داده شده و ۸۲ درصد بقیه به سایر استانهای کشور سفر کرده اند که این امر ضرورت اتخاذ تدابیری در خصوص فراهم ساختن بسترهای لازم برای اسکان طولانی مدت گردشگران را دو چندان می کند .

فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود شهرستان در ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در سال جدیدگفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته و شناسایی و بهر گیری از امکانات موجود در شهرستان پیرانشهر ، ظرفیت پذیرش و اسکان حدود یک هزار نفر مسافر در یک شبانه روز فراهم شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

اردوان نوسودی تاکید کرد: تمامی ارگانها و نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات مسافران نوروزی از جمله آموزش و پرورش، شهرداری، پایانه مرزی، هلال احمر، میراث فرهنگی موظف هستند به بهترین شکل ممکن نسبت به پذیرش، راهنمایی و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار