استاندار همدان مطرح کرد:
اسناندار همدان تاکید کرد که تمامی شهرستان‌های استان، در راستای راه‌اندازی میادین عرضه مستقیم میوه و تره‌بار اقدام کنند. 
کد خبر: ۱۰۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 05 May 2022
به گزارش تابناک همدان،  علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان، گفت:  جهاد کشاورزی گزارش مبسوطی در زمینه جوجه‌ریزی ارائه کرد که در این زمینه مشکل خاصی در استان وجود ندارد. 

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه نهاده ها‌ی دامی در سطح کشور وجود دارد، پییگری‌هایی لازم انجام شده تا این مشکل مرتفع شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با رفع مشکل نهاده‌های دامی، روند جوجه‌ریزی‌های مرغداران نیز تقویت و پشتیبانی خواهد شد، گفت: از جهاد کشاورزی و تولید‌کنندگان مرغ انتظار می‌رود عرضه آن‌ها بیش از ۲۰۰ تُن در روز صورت گیرد و این مقدار کم نشود.

وی یاد آور شد:  کنترل‌ها و نظارت‌های لازم در زمینه عرضه و توزیع آرد نانوایی‌ها و آرد صنف و صنعت استان انجام خواهد گرفت. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه اتحادیه نانوایی‌ها در سطح استان، کنترل و نظارت‌های خود را بر نانوایی‌ها به طور مستمر انجام دهند، بیان کرد: برای کنترل هرچه بیشتر آرد، دفترچه‌هایی صادر می‌شود که روزانه متصدی نانوایی‌ها از طریق آن میزان مصرف آب و برق خود را دقیق‌تر و تعداد کیسه آرد‌های که مصرف شده را ثبت و ضبط خواهند کرد. 

وی افزود: در آینده نزدیک، مسائل عرضه آرد به نانوایی‌های استان به صورت الکترونیک انجام خواهد شد. 

استاندار همدان گفت: مشکل کمبود روغن و شکر بازار به طوری جدی پیگیری و دستورات لازم در این زمینه به جهاد کشاورزی جهت اقدام صادر شده است. 

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های موجود، به علت ذخیره برخی از اقلام اساسی مانند روغن و رب توسط برخی از مردم، تاریخ مصرف آن‌ها گذشته و غیر قابل استفاده شده‌اند، گفت: از مردم تقاضا می‌شود به میزان مصرف خود خریداری کرده و از نگهداری بیش از حد خودداری کنند تا بازار به مشکل برنخورد. 

استاندار همدان اعلام کرد: بیش از ۸۰۰ تُن سهمیه شکر، آماده است که در فرصت مقتضی به بازار تزریق خواهد شد. 

وی با بیان اینکه گشت‌های مشترک مرکب از جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه پلیس اقتصادی و نمایندگانی از استانداری و فرمانداری فعالیت خود را به طور جد در سطح بازار ادامه خواهند دادريال تاکید کرد: گشت‌های مشترک ستاد تنظیم بازار، نظارت خود را بر نانوایی‌ها و مغازه‌ها بیشتر خواهند کرد تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد. 


قاسمی فرزاد گفت: بازرسی‌ها و گشت‌های دائم به صورت هوشمند در حال انجام، و با واحد‌های صنفی متخلف به طور جدی و طبق قانون برخورد خواهد شد. 

 وی یاد آور شد: واحد‌های صنفی که کلیه قوانین و مصوبات کارگروه استانی اقدام مشترک و تنظیم بازار را رعایت می‌کنند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار