مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان تفرش خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 08 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: هفته فرهنگی تفرش به مناسبت ۲۰ اردیبهشت ماه روز ملی تفرش در این شهرستان در حال برگزاری است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی توضیح داد: تقارن هفته فرهنگی تفرش با ماه اردیبهشت بهترین فرصت برای معرفی یکی از جلوه‌های برجسته این شهرستان در حوزه گردشگری سلامت است و معرفی این شهرستان در حوزه گردشگری طبیعت و سلامت و معرفی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به ویژه سوزن‌دوزی تفرشی که در فهرست آثار ملی ثبت شده است در برنامه‌های هفته فرهنگی گنجانده شده است.
مرزبان گفت: این شهرستان به خطه نخبه‌پرور کشور شهرت دارد که بیش از ۶۰۰ تخبه در حوزه‌های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی تقدیم کشور و جهان کرده و یکی از محورهای مهم هفته فرهنگی تفرش معرفی شایسته این شخصیت‌ها است.
او اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهی از محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی تفرش است و رسانه‌های ملی و صدا و سیما نیز در این هفته ظرفیت‌های فرهنگی تفرش را در دو بخش استانی و کشوری بر روی آنتن خواهد برد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: شهرستان تفرش که در فاصله ۸۵ کیلومتری اراک واقع شده دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبا در منطقه‌ای محصور بین کوهها است که از طریق گردنه گیان و نقره کمر به سایر راههای ایران متصل است.
مرزبان اضافه کرد: تفرش قدیم از دو منطقه فم و طرخوران تشکیل شده بود و هم اینک نیز حول همین دو منطقه بسط و گسترش یافته و به لحاظ آب و هوای مناسب، مردم میهمان‌نواز و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی متعدد هر ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار