با آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم و عزم راسخ مسوولان برای شتاب‌بخشی به روند توسعه و محرومیت‌زدایی در سطح کشور، گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان کرمانشاه نیز سرعت بیشتری گرفته و براساس اعلام مدیرعامل شرکت گاز اکنون گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 31 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ در این سال لوله‌های گاز از شرق استان وارد شد و ابتدا زندگی اهالی شهرستان‌های کنگاور و صحنه را متحول کرد.

تا ابتدای دهه ۹۰، اما بیشتر روستاییان استان هنوز به همان شیوه سنتی اقدام به تهیه سوخت می‌کردند تا اینکه عملیات گازرسانی جان دوباره گرفت و در کمتر از هشت سال تقریبا همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار گازدار شدند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اکنون ۹۹.۶ درصد خانوار‌های شهری استان کرمانشاه در قالب ۳۰ شهر و ۸۵ درصد خانوار‌های روستایی به تعداد یک هزار و ۸۱۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

عزم دولت برای توسعه کرمانشاه/ گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان در دست اجرا است

اجرای گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: سال جاری شرکت گاز استان کرمانشاه گازرسانی به ۳۶۴ روستا و همچنین ۲۵۵ واحد تولیدی و صنعتی و ۲ شهر ازگله و ریجاب را در دست اجرا دارد که باتوجه به ظرفیت‌های موجود تأثیر بسزایی در تحقق شعار سال و زمینه اشتغال آفرینی خواهد داشت.

«سیروس شهبازی» افزود: نظر به این که امسال به صورت رایگان گازرسانی به ۲۵۵ واحد تولیدی و صنعتی توسط گاز استان اتفاق خواهد افتاد، لذا ایجاد بستر مناسب و پایدار و سوخت ارزان قیمت جهت صنایع، زمینه توسعه صنایع و رونق تولید را رقم خواهد زد.

وی با بیان این که شرکت گاز استان کرمانشاه با اجرایی کردن برنامه‌ها و پروژه‌های سال ۱۴۰۱ در راستای سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین گام‌های مؤثری برداشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به کثرت پروژه‌های در دست اجرا به منظور گازرسانی به روستا‌ها و صنایع مذکور بصورت مستقیم و غیرمستقیم، زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف مانند تولیدکنندگان کالا، مهندسین طراح، عوامل دست‌اندر کار انجام پروژه‌ها، ماشین آلات و سایر بخش‌ها فراهم شده که بیانگر مبحث اشتغال آفرینی در راستای شعار سال است.

شهبازی تأکید کرد: هم راستا با پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها و کمک به رشد و توسعه براساس معیار دانش بنیان بودن، شرکت گاز استان کرمانشاه ضمن عملیاتی کردن چندین پروژه تحقیقاتی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، بخش دیگری از شعار سال را نیز عملیاتی کرده است.

عزم دولت برای توسعه کرمانشاه/ گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان در دست اجرا است

۳۰ شهر و ۱۸۱۰ روستای کرمانشاه گاز دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه گفت: اکنون ۹۹.۶ درصد خانوار‌های شهری در قالب ۳۰ شهر و ۸۵ درصد خانوار‌های روستایی به تعداد یک هزار و ۸۱۰ روستا گازدار و ۶۵۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف و ۱۸ شهرک صنعتی و ۷۴ جایگاه CNG روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز در استان استفاده می‌گردد.

به گفته وی کار گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲۵۰ واحد صنعتی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا می‌باشد که با اتمام این پروژه‌ها ضریب نفوذ در بخش شهری به ۱۰۰درصد و در بخش روستایی به ۹۵ درصد خواهد رسید.

شهبازی همچنین اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ گازرسانی به ۱۳۰ روستا در استان انجام شد.

وی توضیح داد: در استان کرمانشاه از مجموع ۲ هزار و ۵۴۶ روستای دارای سکنه تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ روستا قابل گازرسانی می‌باشند که از این تعداد یک هزار و ۷۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار می‌باشند، این درحالیست که هم اکنون یک هزار و ۸۱۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

اجرای ۷۶۲ کیلومتر شبکه گاز در استان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه سال گذشته ۷۶۲ کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شد، گفت: با اجرای این مقدار از شبکه گذاری زمینه نصب ۱۰ هزار و ۶۷۵ انشعاب در استان شامل هشت هزار و ۷۰۵ انشعاب در بخش روستایی و یک هزار و ۹۷۰ انشعاب در بخش شهری فراهم شد.

شهبازی افزود: در مجموع از ابتدای گازرسانی در استان تاکنون ۱۱ هزار و ۲۴۳ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده که زمینه برخورداری بیش از ۶۵۰ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی را فراهم آورده است.

جذب بیش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ مشترک جدید در استان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به منظور توسعه گازرسانی در سطح استان و علی الخصوص روستا‌های باقیمانده و شهر‌های مرزی، پروژه‌های گازرسانی به سه شهر و بیش از ۳۰۰ روستا در دست اقدام بود که زمینه برخورداری و جذب ۲۶ هزار و ۷۶۹ مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز طبیعی دراستان فراهم شد.

شهبازی افزود: جهت تحقق این مهم ۷۶۲ کیلومتر شبکه گذاری اجرا و نصب ۱۰ هزار و ۶۷۵ انشعاب در بخش شهری و روستایی انجام شد.

عزم دولت برای توسعه کرمانشاه/ گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵۱ هزار مشترک در استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند که ۵۲۱ هزار وهشت اشتراک در بخش شهری شامل ۳۰ شهر به تعداد ۴۳۹ هزار و ۲۸۷ خانوار و ۱۳۰ هزار و ۲۱۲ مورد اشتراک در بخش روستایی به تعداد یک هزار و ۸۱۰ روستا روستا شامل ۱۱۲ هزار و ۸۰۹ خانوار بوده که معادل ۹۹.۶ درصد جمعیت شهری و ۸۵ درصد جمعیت روستایی است.

شهبازی در پایان تأکید کرد: شرکت گاز استان در کنار اشتراک پذیری، ارتقای ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و ارباب رجوع را در سرلوحه کار خود دارد و تمام خدمات این شرکت بصورت غیر حضوری و همچنین از طریق دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد.

افتتاح گازرسانی به ۱۴ روستای دالاهو

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش به افتتاح پروژه گازرسانی به روستا‌های شهرستان دالاهو نیز با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: روز جمعه هفته گذشته گازرسانی به ۱۴ روستا و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ روستای شهر گهواره با مجموع اعتبار ۵۷ میلیارد تومان انجام شد.

شهبازی اظهار کرد: با بهره برداری از این ۱۴ روستا با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان تعداد ۴۸۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌گردند و ۲۰ روستای در دست اجرا نیز که اعتبار آن‌ها ۳۳ میلیارد تومان می‌باشد، زمینه برخورداری ۶۵۰ خانوار را فراهم می‌نماید.

وی تصریح کرد: در شهرستان دالاهو ۱۵۲ میلیارد تومان پروژه تعریف شده و علاوه بر پروژه‌های مذکور ۴۳ روستای دیگر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار است.

عزم دولت برای توسعه کرمانشاه/ گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان در دست اجرا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار