ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی زین‌الدین و اسماعیل دقایقی، 4 هزار بسته معیشتی را در مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 12 June 2022

به گزارش تابناک قم، مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی زین‌الدین و اسماعیل دقایقی امشب با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سیدمهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و شماری از مسئولان استانی در مصلای قدس برگزار و در آن 4 هزار بسته معیشتی به همت این ستاد بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخشی از این آیین با اشاره به اهمیت عمل خیر و وارد کردن سرور و شادمانی در دل مومنان در روایات اسلامی بیان داشت: بعد از واجبات الهی به هیچ امری مانند گرهگشایی و شاد کردن دل مومنان تاکید نشده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی به نوبه خود سبب پیوستگی و نزدیکی بیشتر در دل مردم جامعه است.

امام جمعه موقت قم یادآور شد:  اسلام فقط دارای یک رکن شامل عبادات خاص مانند نماز و روزه و حج نیست؛ عبادات در منظومه فکری اسلام نماد و مصادیق فراوانی دارد که یکی از ابعاد مهم آن بعد اجتماعی عبادت و بندگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود، یک نفر گرسنه سر به بالین نمی‌گذارد؛ شرایط زندگی و بهره‌مندی اهل بیت(ع) از امکانات زندگی برابر نبود اما آنها همیشه مشی خود را بر اساس ضعیف‌ترین افراد جامعه تنظیم می‌کردند.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: حفظ عزت و کرامت افراد نیازمند و کم‌برخوردار شیوه و مشی اساسی اولیای الهی در کمک‌رسانی و گره‌گشایی از افراد کم‌برخودار و مستضعف جامعه بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی از امام رضا(ع) بهترین مردمان کسی است که دیگران را در زندگی خود شریک و بدترین مردم نیز فردی است که دیگران سهمی در زندگی او نداشته باشند.

احمد عبدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم نیز عنوان کرد: امروز هشتمین رزمایش همدلی و احسان با توزیع 4 هزار بسته معیشتی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم تقویت گروه‌های مردمی در شناسایی افراد نیازمند و هدایت کمک‌های معیشتی به خانواده‌های هدف است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار