رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح بهسازی ۱۴.۵ کیلومتر از بزرگراه راهجرد- سلفچگان، با اجرای روکش حفاظتی(اسلاری سیل) عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 12 June 2022

به گزارش تابناک قم، عباس شکوری در این زمینه افزود: به‌منظور صیانت و ارتقاء سطح سرویس در یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های ترانزیتی کشور، طرح بهسازی محور سلفچگان- راهجرد اجرایی شد.

وی اضافه کرد: با وجود اجرای طرح‌های متعدد عمران جاده‌ای در این محور، به دلیل ترافیک چشمگیر و ترکیبی، شاهد اضمحلال و خستگی زودرس آسفالت آن هستیم.

وی ادامه داد: به همین منظور طی مطالعات صورت گرفته مقرر شد نسبت به اجرای عملیات لکه‌گیری هندسی و یک لایه روکش حفاظتی(اسلاری سیل) در طول ۱۴.۵ کیلومتر از این بزرگراه اقدام شود.

شکوری مسیر اجرایی پروژه را در ۲ قطعه و در باندهای رفت‌وبرگشت بزرگراه سلفچگان- راهجرد تعریف و تصریح کرد: ۴.۵ کیلومتر از طرح بهسازی در قالب عملیات تراش آسفالت، لکه‌گیری هندسی و اسلاری سیل، در باند برگشت(۵.۱ کیلومتر قبل از تقاطع غیرهمسطح) و ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در انتهای حوزه(باند رفت) به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به مشخصات فنی روکش حفاظتی اسلاری سیل، گفت: این لایه حفاظتی آسفالت که در بین کارشناسان مربوطه به نام «دوغ آب قیری» معروف است دارای ترکیبی از قیر امولسیون، آب و سنگدانه است که با نفوذ در خلل و فروج آسفالتی ضمن جلوگیری  از نفوذ آب و یخ‌زدگی در فصول سرد، موجب افزایش طول عمر آسفالت می‌شود.

وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را بالغ بر۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح  از خردادماه امسال  آغاز شده و تا پایان سالجاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رییس اداره نگهداری راه‌های راهداری قم از رانندگانی که از محل اجرای پروژه تردد می‌نمایند، درخواست کرد: به دلیل گستره پوشش لایه حفاظتی اسلاری سیل بر روی سطوح آسفالتی، ضمن رعایت جوانب ایمنی، تعامل لازم با مجریان طرح را لحاظ فرمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار