معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم گفت: حوزه فناوری اطلاعات بسیار مهم است و به طور جدی پیگیر آن هستیم و بر اساس قانون خدمات باید مبتنی بر فناوری اطلاعات بشود و دستگاه ها نیز موظفند محصولات این حوزه را از داخل استان تامین کنند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵ 14 July 2022

به گزارش تابناک قم، سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در دومین همایش روز ملی فناوری اطلاعات استان قم در سالن کرامت استانداری؛ با تبریک اعیاد قربان و غدیر خُم و روز ملی فناوری اطلاعات، از تلاشگران و فعالان این حوزه در سطح استان قم تقدیر و سپاسگزاری کرد و گفت: لازم است، از ظرفیت «فناوری اطلاعات» (.I.T) به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های استفاده از فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم فراهم است، تاکید کرد: با آنچه که قانونگذار تعیین کرده است، از دولت الکترونیک فاصله داریم، از این رو در این بخش باید خیلی فعالیت کنیم.

وی افزود: این انتظار را، از مسئولان فناوری اطلاعات دستگاه های دولتی استان داریم؛ هم خودتان باید در این عرصه پیشقدم باشید و راهکار بدهید و هم مدیران دستگاه‌ها را توجیه کنید تا از فناوری اطلاعات استفاده بهینه‌تری شود.

قریشی با بیان اینکه در برخی از دستگاه ها به خوبی از فناوری اطلاعات استفاده می شود، پیشنهاد داد: در سطح استان قم در قالب یک جشنواره؛ در چند محور همچون دولت الکترونیک، هوشمندسازی و استارتاپ‌های فعال به ویژه دانش‌بنیان‌ها؛ هر سال از فعالان این بخش‌ها تقدیر شود.

وی ادامه داد: در حوزه «دولت الکترونیک» با توجه به اهمیت آن، به طور جدی دنبال آن هستیم تا دستگاه ها را در این زمینه ارزیابی کنیم و همه دستگاه‌ها، آنچه را که در قانون آمده است را، باید اجرایی کنند.

وی بر اهمیت «فرهنگ‌سازی» و «آموزش» در بخش فناوری اطلاعات تاکید و بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما تقویت بخش خصوصی فعال در بخش «فناوری اطلاعات» است، به همین منظور به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کردیم که اولویت خرید محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این بخش از داخل استان باشد.

قریشی خاطرنشان کرد: از بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات انتظار داریم که ما را در این عرصه یاری کنند و در این زمینه راهکار ارایه دهند.

وی با بیان اینکه قم در حوزه محتوای دیجیتال حرف بسیاری برای گفتن دارد، اظهار داشت: محتوایی که در سطح استان وجود دارد و بخش اعظم آن محتوای دینی و مذهبی است که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم همچنین از راه اندازی پارک علم و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قم خبر داد.

بر اساس این گزارش، در پایان همایش مذکور از فعالان و تلاشگران بخش خصوصی و دولتی در عرصه فناوری اطلاعات استان قم تقدیر به عمل آمد.

۲۲ تیرماه، زادروز «محمد بن‌ موسی خوارزمی» (ریاضیدان و ستاره‌شناس مشهور دوره اسلامی در قرن سوم هجری قمری) به عنوان «روز ملی فناوری اطلاعات» در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار