مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قم از افزایش مصرف بنزین در استان به‌صورت غیرقابل انتظار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳ 14 July 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمود طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: وضعیت تردد وسایل نقلیه سبک در ورودی و خروجی استان نیز در مقایسه با ۲ سال گذشته که با محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم، ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت در مصرف فرآورده‌های نفتی گفت: امیدواریم با تلاش دست‌اندرکاران، تابستانی بدون کمبود را سپری کنیم.

به گفته او مجموعه شرکت نفت علاوه بر تامین فرآورده‌های بخش حمل‌ونقل، باید کار‌های ذخیره‌سازی نیروگاه‌ها و مراکز تامین انرژی برق را نیز در این ایام در اولویت داشته باشد.

طاهری میزان افزایش مصرف بنزین به‌صورت غیرقابل انتظار در این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: میزان مصرف بنزین در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال‌های ۱۴۰۰، ۹۹، ۹۸، ۹۷ و ۹۶ به ترتیب ۴۲، ۱۳۶، منفی ۲، ۳ و ۱۵ درصد افزایش و کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی این رقم در اردیبهشت‌ماه به ترتیب ۵۵، ۶۳، ۱۳، ۱۶ و ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: قم در اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با دوره‌های گذشته بالاترین نرخ رشد مصرف بنزین و در خردادماه رتبه دوم نرخ رشد مصرف CNG را در سطح کشور ثبت کرد.

طاهری می گوید:مصرف بنزین در خردادماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۲۸ درصد، در سال ۹۹، ۳۳ درصد، در سال ۹۸، ۹ درصد، در سال ۹۷، ۲۴ درصد و در سال ۹۶ نیز ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: تمام امکانات را برای تامین سوخت بنزین به روش‌های مختلف از جمله از طریق خطوط لوله و نفت‌کش‌های جاده پیما بسیج کرده‌ایم و در این مسیر نیازمند صبر و حوصله و همراهی و رعایت الزامات ایمنی شهروندان در هنگام مراجعه به نقاط عرضه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار