مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ، هفت هزار و ۷۶۱ پرونده تخلف واحدهای صنفی به ارزش ۲۰۴ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان در این استان مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 01 September 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی افزود: این پرونده‌ها شامل ۶ هزار و ۳۹ پرونده در بخش کالا و خدمات، یک هزار و ۵۴۴ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۱۷۸ پرونده در بخش بهداشت و دارو بود.

وی اضافه کرد: مبلغ ریالی محکومیت در رای در بخش کالا و خدمات ۳۶ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان، در بخش قاچاق کالا و ارز ۱۶۷ میلیارد و ۳۸۱ میلیون تومان و در بخش بهداشت و دارو ۴۷۳ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در این مدت  هفت هزار و ۹۱۵ پرونده در تعزیرات قم تشکیل شد که از این تعداد، هفت هزار و ۷۶۱ پرونده معادل ۹۸ درصد مختومه شده و ۱۵۴ پرونده نیز در مرحله رسیدگی است.

ریاضی بیان کرد: تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را دارد، مطابق قانون حکم صادر می‌کند و این احکام پس از قطعی شدن به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود:  این سازمان با برگزاری گشت‌های مشترک با سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف به‌منظور نظارت بر واحدهای صنفی و غیرصنفی نظارت دارد.

وی ادامه داد: ‌تعزیرات صدور حکم در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم ایفای تعهدات ارزی،‌ تعطیلی خودسرانه و قاچاق کالا و ارز، عدم حضور مسوول فنی در داروخانه، و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه را بر عهده دارد.

مدیرکل تعزیرات قم خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهر در راستای برخورد با تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و کاهش زمان پخت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار