وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش واقعی اقتصاد ایران شفافیت لازم را ندارد که احتکار، تقلب، قاچاق، تورم، کمبود کالا و عرضه خارج از شبکه از مصادیق آن است.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 03 September 2022

به گزارش تابناک قم، سید رضا فاطمی امین در دیدار با نمایندگان طلاب کشور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: در بخش مالی اقتصاد مانند حساب بانکی، تراکنش های مالی وغیره با زیرساخت‌های انجام شده از شفافیت نسبی برخوردار است.

وی ادامه داد:  از آنجایی که بخش واقعی اقتصاد شفاف نیست به خوبی قابل کنترل نیست و اکثر برخوردهای انجام شده در این حوزه وضعیت انفعالی و در مقابل عمل انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: شفافیت بخش واقعی اقتصاد رمز حل ریشه ای مشکلات اقتصادی است، اگر این بخش شفاف شود امور کشور را می توان با مالیات اداره کرد و وابستگی به نفت قطع و رانت و سواستفاده ها از بین می رود.
فاطمی‌امین ادامه داد: شفافیت بخش واقعی اقتصاد یکی از اولویت ها و اهداف دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحراف منابع، افزایش کیفیت و بهره وری تولید است.
وی راه اندازی سامانه جامع تجارت را از زیرساخت های مهم شفافیت بخش واقعی اقتصاد یاد کرد و گفت: روزانه ۵ میلیون تراکنش در این سامانه انجام می گیرد، جلوگیری از قاچاق و کالای تقلب، شفافیت برداشت از معادن، احتکار، مالیات وغیره از کارکردهای این سامانه است.
وی در ادامه ضمن تبیین برنامه های وزارت صمت اظهار داشت: تمام استعلامات بصورت الکترونیکی شده و فرایند صدور کارت بازرگانی فقط از طریق الکترونیکی‌ انجام می گیرد.
فاطمی امین ادامه داد: نظام توزیع بصورت دقیق برنامه ریزی شده و شفافیت زنجیره توزیع کالا به خوبی پیش می رود و با این اقدام‌ نظام توزیع  شفافیت بیشتری پیدا کرده است.

دیدار با آیات نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و جلسه با اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان طلاب سراسر کشور در برنامه های وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر روز  جمعه به قم بود./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار