معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: برای مدیریت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک احداث ۲ پایانه مسافری در ابتدای بلوار سردار شهید سلیمانی و مسجد مقدس جمکران ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 13 October 2022

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی در آیین تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان قم اظهار داشت: برای بهبود وضعیت ترافیکی استان قم باید به دنبال سازوکارهای مدرن و پیشرفته ترافیکی و عبور از برخی شیوه‌های قدیمی و ناکارآمد باشیم.

وی ادامه داد: قم به دلیل جایگاه مواصلاتی و زائرپذیری، سالانه میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی بوده که این وضعیت، شرایط متفاوتی را برای این استان رقم‌زده است.

وی با تأکید بر چالش کمبود پارکینگ در قم، تصریح کرد: پارکینگ یک معضل جدی و واقعی در قم است و اگر این معضل حل نشود، سایر چالش‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند.

معتمدی در پایان ابراز داشت: نظام مسائل استان قم در حوزه‌های مختلف کاملاً احصا شده و مسیر برنامه‌ریزی استان کاملا مشخص است.

پنج پایانه مسافری شامل پایانه های میدان ۷۲ تن، فدک، مرکزی، میدان خرمشهر و میدان ولیعصر در قم فعال است.

حرکت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت ایجاد الگوهای کارآفرینی باشد

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در جلسه شورای اداری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، با اشاره به کسب رتبه برتر این اداره کل در جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: کسب رتبه برتر به طور حتم با همت همه کارکنان و مدیران این مجموعه به‌دست‌آمده و البته کار را سخت‌تر خواهد کرد، چراکه با وجود فعالیت‌های دیگر دستگاه‌ها، حفظ این جایگاه مشکل‌تر از به دست آوردن آن است.

سید مهدی قریشی اهمیت آموزش را موردتوجه قرار داد و افزود: امروزه یکی از محورهای توسعه، بحث آموزش است و معمولاً اگر بخواهند اوضاع یک کشور را سنجش کنند به سراغ وضعیت آموزش آن می‌روند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: در این میان آموزش‌های مهارتی از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است، چراکه این نوع آموزش، نیروی کار مولد را ارائه می‌کند و خروجی مشخص‌تری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات این اداره کل با توجه به تربیت نیروی کار بسیار باارزش و با اهمیت است، تصریح کرد: این اقدام به توسعه کشور کمک کرده و در کنار آن به افزایش اشتغال که یکی از مشکلات کشور بوده نیز مستقیماً کمک می‌شود.

قریشی با اشاره به افتتاح مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت ایجاد الگوهای کارآفرینی پیش رفته و به‌گونه‌ای باشد که کارآموز بتواند پس از آموزش، کسب‌وکاری ایجاد نماید.

وی توجه به نقاط محروم و روستاها را موردتوجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه مشکل ما در استان بیشتر کمبود نیروی کار ماهر است، لذا باید روی آموزش‌های مهارتی تمرکز کنیم و روستاها و مناطق کم برخوردار را در اولویت قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، فنی و حرفه‌ای را یک برند معتبر دانست و یادآور شد: این موضوع که مدرک فنی و حرفه‌ای در سایر کشورها نیز از اعتبار برخوردار است، یکی از افتخارات این مجموعه بوده و باید برای حفظ این اعتبار تلاش مضاعف نمایید.

در این برنامه مرکز آزمون‌های الکترونیکی استان قم نیز که از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به قم ایجاد شده با حضور معاون استاندار مورد بهره برداری قرار گرفت.

مشکلات بیمارستان الهادی قم بررسی شد

همچنین جلسه بررسی و تعیین تکلیف پروژه سال‌ها رهاشده بیمارستان الهادی قم با حضور احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد.

در این جلسه ضمن انتقاد از وضعیت بلاتکلیف این پروژه، بر اهمیت تسریع در تعیین تکلیف این بیمارستان تأکید شد.

در بخشی از این جلسه تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی قم و جهاد دانشگاهی قم منعقد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار