معاون دادستان دهلران؛
معاون دادستان دهلران گفت : در راستای اجرای قانون وپیرامون مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از دفن زباله غیر اصولی و آتش سوزی معدن زباله قدیم دهلران پرونده در این راستا تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ 17 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نیک روش در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : برابر ماده7 قانون خدمات پسماند و ماده24 قانون نحوه جلو‌گیری از آلودگی هوا و ماده9 قانون حفاظت و بهسازی محیط ‌زیست و همچنین ماده688 قانون مجازات اسلامی بحث آتش سوزی معدن زباله دهلران پیگیری می شود. 

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضا است ، بیان داشت : متاسفانه دفن غیر اصولی در سایت قدیم آن هم به‌صورت تلنبار کردن است باعث شده خواسته یا ناخواسته به‌صورت غیربهداشتی سوزانده شوند و مشکلات تنفسی و بهداشتی برای شهروندان به‌وجود بیاید ودر این راستا دستگاه قضا برابر قانون برخورد خواهد کرد.

 نیک روش افزود : برابر قانون مدیریت پسماندها مصوب۱۳۸۳ و آیین نامه اجرایی آن که مصوب ۱۳۸۴ و در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری و مواد ۲و۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و تکالیف نهاد دادسرا در صیانت از حقوق عامه و حفظ بهداشت و سلامت عمومی و محیط زیست مشخص شده و قطعا دادسرا در شهرستان دهلران به صورت جدی برابر مواد یاد شده بالا با متخلفان برخورد خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه آتش زدن زباله ها و دپو زباله در سایت قدیم باتوجه به نزدیکی به شهر تهدید جدی بر علیه سلامت مردم است، گفت: شهرداری دهلران باید به وظیفه قانونی خود عمل کند زباله‌های دپو شده در سایت قدیم به سایت جدید انتقال بدهد و با نظارت دستگاه‌های مربوطه نسبت به دفع اصولی زباله‌ها اقدام کند. 

معاون دادستان شهرستان دهلران ادامه داد: محیط زیست و مرکز بهداشت باید در این راستا نظارت کامل را داشته باشند و تخلفات صورت گرفته شهرداری که تهدید علیه سلامت عمومی است به دادسرا اعلام کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار