مدیر کل گمرک استان قم خبر داد:
مدیر کل گمرک استان در حاشیه بازدید استاندار قم گفت: در ۷ ماهه امسال بیش از ۱۹۱ میلیون دلار کالا از استان قم صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 24 October 2022

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی در حاشیه بازدید استاندار قم از گمرک استان قم گفت: در هفت ماهه امسال صادرات استان قم بیش از ۱۹۱ میلیون دلار رسید که از نظر وزنی ۹۰ درصد و از نظر ارزشی ۴۰ درصد افزایش را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

وی واردات استان در هفت ماه گذشته را ۱۷۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در زمینه واردات نیز از نظر وزنی ۳۸ درصد و از نظر ارزشی ۴۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک استان قم کالا‌های صادراتی استان قم را شامل کیف و کفش، مشتقات نفتی، لوازم خانگی، شمش سرب و گرانول عنوان کرد و افزود: در زمینه واردات نیز بیشتر کالا‌های وارد شده به استان قم رامواد اولیه و ماشین الات خط تولید تشکیل می‌دهند.

دریکوندی در خصوص درآمد‌های گمرکات استان در ۷ ماهه امسال گفت: در آمد گمرکات استان در ۷ ماهه امسال به ۴ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به پارسال رشد ۱۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین به بازدید استاندار از طرح اتصال گمرک استان قم به راه آهن اشاره کرد و گفت: اتصال گمرک استان قم به راه آهن پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و برای تکمیل و راه اندازی نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر کل گمرک استان قم ظرفیت جابه جایی کالا ااز محل اتصال به راه آهن را یک میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: قرار است با همکاری استانداری و رایزنی با مسئولان کشوری منابع لازم برای این طرح فراهم شود تا شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح در استان قم باشیم.

وی گفت: این طرح در بخش زیر سازی به اتمام رسیده و فقط در زمینه رو سازی و محوطه سازی در ایستگاه و محل توقف قطار‌ها نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار