مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه اجرایی کشت پاییزه امسال با محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، چغندر و نخود پاییزه است.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 25 October 2022

محمد سعید هوشیار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برنامه اجرایی کشت پاییزه امسال با محصولات استراتژیک مثل گندم، جو، چغندر و نخود پاییزه می‌باشد که در حال برنامه ریزی برای کشت این محصولات هستیم.

وی افزود: نهاده‌های موردنیاز برای این کشت از قبیل کود و بذر به میزان لازم تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در سطح استان تهیه قراردادی را آغاز کردیم و در مناطق گردشگری استان دو کارخانه تولید ماکارونی مشغول انعقاد قرارداد با کشاورزان استان هستند و البته کشاورزی آن‌ها به شکل کاملا توافقی می‌باشد.

هوشیار در خصوص تاثیر شرایط بارندگی بر محصولات کشت پاییزه امسال یادآور شد: پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد با وجود اینکه با تاخیر در شروع بارندگی‌های پاییزه مواجه هستیم، اما از آذر به بعد بارندگی‌های پاییزه را خواهیم داشت و میزان بارندگی در فصول باقیمانده سال در حد متعادل و حتی بیشتر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار