معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه روند شیوع بیماری آنفلوانزا در استان کرمانشاه افزایشی نیست گفت: مادران باردار، افراد سالخورده، کودکان و یا بیماران زمینه‌ای می‌توانند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 12 November 2022

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وصعیت بیماری آنفلوانزا در سطح استان اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است و آنتی بیوتیک‌های موجود بر روی این ویروس اثری ندارند بلکه بر روی باکتری‌ها اثر گذار هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر روند بیماری آنفلوانزا افزایشی نیست، افزود:، اما ویروس در حال گردش است و در بین مردم به دو دلیل وجود دارد اول اینکه در چند سال گذشته به علت استفاده از ماسک آلودگی به این ویروس کاهش یافته و از ابتدای امسال نگرانی در مورد این ویروس وجود داشت و دیگری ساده انگاری بیماری در هر دو مورد ویروس آنفلوانزا و کرونا که مردم ماسک‌ها را برداشته و به راحتی به یکدیگر نزدیک شده و مصافحه می‌کنند، محدودیت‌های گذشته را هم در نظر نمی‌گیرند.

وی موارد مذکور را عوامل گرفتار شدن در پیک آنفلوآنزا در استان کرمانشاه دانست و گفت: اکنون از مردم تقاضا داریم با زدن ماسک از انتشار ویروس جلوگیری کنند و فراموش نکنیم هر فرد در طول سال ممکن است ۴ بار دچار سویه‌های بیماری آنفلوانزا شود چرا که ۴ سویه از این بیماری وجود دارد و سویه قالب آن h۳n۲ می‌باشد.

شکیبا تاکید کرد: خصوصا افرادی که به دلایلی مانند بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است دچار ضعف سیستم ایمنی شوند، سالخورده، باردار و یا کودک باشند باید واکسن تزریق کنند برای مادران باردار هم واکسن تهیه شده و در مراکز بهداشتی درمانی موجود است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار