قم نیوز: روز گذشته خبری درباره کشف روغن های احتکار شده به قیمت قدیم از اتاق اصناف قم منتشر شد که پیگیری‌های بعدی نشان داد ماجرا چیز دیگری است.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 17 December 2022

به گزارش تابناک قم، روز گذشته خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌های قم منتشر شد که حکایت از کشف حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم روغن از پارکینگ اتاق اصناف قم می‌کرد و در آن ذکر شده بود این روغن‌ها به قیمت قدیم بوده و در این محل به طور غیرقانونی نگهداری شده اند.

از آن‌جا که اتاق اصناف قم خود مسوول بازرسی و رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی است، این خبر بازتاب گسترده‌ای داشت و به سرعت در فضای مجازی قم پخش شد اما پیگیری صورت گرفته نشان می دهد که ماجرا چیز دیگری بوده است.

توضیحی که در خبر نیامده بود
نهاد های صنفی و دولتی جهت توزیع کالا بین کارمندان خود آن هم برای تامین معیشت کارمندان در چهارچوب قانونی و مشخص اقدام به دریافت اقلام اساسی و فروش آن ها به کارمندان خود می کنند و این امر در اغلب نهاد های دولتی مثل اتاق اصناف مرسوم بوده و عملی نیست که یکشبه یا تحت مدیریت فرد خاصی صورت گرفته باشد.

در این میان با توجه به مطالب بالا اتاق اصناف قم در طی در خواستی از شرکت تعاونی مصرف کارکنان صمت، تعدادی روغن جامد، نیمه جامد و مایع دریافت می کند که مخاطب دریافت آن ها کارکنان، اعضای هیئت مدیره، اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف بوده اند و طبق توزیع حواله ای و مرحله ای میزانی از آن ها تحویل کارمندان و افراد فوق ذکر شده که با پرداخت وجه به دستگاه پز(کارت خوان) فروشگاه تعاونی کارکنان اسناد و مدارک پرداختی آن موجود می باشد.

از سوی دیگر باساس بخشنامه الزامی صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت، توزیع اقلام تغییر نرخ یافته به نرخ قدیم ممنوع شده است و تمامی اقلام به نرخ روز و قیمت جدید ثبت شده روی بسته بندی در حال فروش هستند و اقلامی نیز که قیمت قدم روی آنها خورده است، باید به نرخ روز به فروش برسند.

همچنین این 1039 حلب روغن از اردیبهشت ماه در تاریخ ۲۸/ ۲/ ۱۴۰۱ یعنی اوج بازرسی ها برای جلوگیری از احتکار در اتاق اصناف نگهداری شده و کارمندان از این موضوع آگاهی کامل داشته اند و انتشار این خبر با تاخیر ۶ ماهه و در حالی که دیگر چیزی به عنوان نرخ قدیم وجود ندارد، جای تامل بیشتری دارد.

اگر چه انتشار اخبار داغ و سریع از جمله اصول فعالیت خبری به شمار می رود اما به نظر می رسد در مورد اخبار این چنینی، دریافت توضیح از مسوولان و دست اندرکاران ضرورت دارد.

منبع: قم نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار