با هدف خدمات رسانی در شرایط بحرانی؛
جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به چادر ویژه بیمارستان صحرایی مجهز شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 20 December 2022

به گزاش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان گفت: با اختصاص پنج دستگاه چادر ویژه بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار به استان، جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بطور رسمی به شبکه مجهز امکانات برپایی سریع بیمارستان سیار در شرایط بروز بلایا و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی کشور پیوست.

کاظم فلاحی دوست افزود: با همکاری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، این چادر‌ها که ظرفیت مناسبی برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان در شرایط بحرانی و خدمات فوری بهداشتی و درمانی است به جمعیت هلال احمر استان اختصاص یافت.

فلاحی دوست اضافه کرد: نخستین دوره آموزشی برپایی بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار در شرایط اضطراری برای فراگیری نحوه استفاده از این چادر‌ها برای ۳۰ نفر از کارکنان امدادگر و داوطلب از هفت شهرستان استان به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این چادر‌ها با زیربنای ۲۵۰ متر و مجهز به اتاق تریاژ، اقدامات اولیه پزشکی با حضور پزشک عمومی، جراح، بیهوشی و تکنسین اتاق عمل، پرستار و طب اورژانس است، ادامه داد: در صورت وقوع بلایا و نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه محل وقوع حادثه، با همکاری و مشارکت معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر و با حضور تیم‌های برپایی سریع بیمارستان سیار و تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری برپا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت هلال احمر استان این آمادگی را دارد تا با ظرفیت‌سازی برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی استانی و منطقه‌ای با جذب متقاضیان و داوطلبان رشته‌های علوم بهداشت، پزشکی و پیراپزشکی، تیم‌های خود را توسعه ببخشد و کسانی که متقاضی پیوستن به این تیم‌ها هستند، می‌توانند به معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار