۱۵۳ جُرم اقتصادی به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال در اصفهان کشف شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 26 December 2022

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف ۱۵۳ پرونده جرائم اقتصادی به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد در ۹ ماهه امسال در استان گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با رصد بازار و نظارت دقیق بر روی تحرکات مُجرمان اقتصادی موفق به کشف این جرائم در حوزه پولشویی، فرار مالیاتی، احتکار، زمین خواری، اخلال در بازار ارز و دیگر بخش‌ها شدند.
سردار محمدرضا میرحیدری افزود: در این زمینه۱۹۵ مُجرم اقتصادی دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
وی گفت: همچنین کارشناسان پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز ۲ هزار و ۴۷۶ جُرم را کشف و پرونده آن‌ها را به مرجع قضائی ارسال کردند که ارزش آن‌ها بیش از ۵۲۷ میلیارد ریال بود.
وی با بیان اینکه تمرکز کارشناسان پلیس بر روی پرونده‌های کلان قاچاق کالا قرار دارد افزود: ارزش ریالی ۵۲۱ جُرم کشف شده افزون بر یک میلیارد ریال و ارزش ریالی ۱۹۷ قاچاق کالا بالای پنج میلیارد ریال است.
رئیس پلیس استان اصفهان گفت: در این مدت ۱۲۲ باند سرقت منهدم شدند که شامل ۲۷ باند سرقت منزل،۶ باند سرقت مغازه، ۱۶ باند سرقت اماکن خصوصی، یک باند سرقت موتورسیکلت، ۱۳ باند سرقت خودرو، هفت باند سرقت اشیای داخل خودرو، ۱۰ باند سرقت به عُنف، ۶ باند موبایل قاپ، یک باند راهزن، ۲ باند جیب بُر، سه باند سرقت احشام، ۲۱ باند سرقت سیم برق، سه باند سرقت مسلحانه و ۶ باند سرقت خُرد بودند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه کشف و استرداد اموال مسروقه به مالباختگان یکی از اولویت‌های اصلی پلیس استان است، گفت: در این مدت چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به مالباختگان بازگشت داده شد.
وی افزود: در همین زمینه ۵۰۸ نفر از محکومان متواری شناسایی و دستگیر شدند که ۳۵۱ نفر از آن‌ها دارای احکام مرتبط با سرقت بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار