فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۸۸ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 08 January 2023

سرهنگ حسین بساطی افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران انتظامی شهرستان اصفهان از فعالیت مُجرمانه فردی در این‌ باره مطلع شدند و موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: در این راستا مأموران کلانتری ۲۹ این شهرستان با هماهنگی مرجع قضائی به محل نگهداری دستگاه‌های ماینر قاچاق اعزام شدند و در بازرسی از یک کارگاه ۸۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان این که مالک کارگاه هیچگونه مدارک قانونی و مُعتبری در باره دستگاه‌ها و فعالیت خود در زمینه استخراج ارز دیجیتال ارائه نکرد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های ماینر سه میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شد.

سرهنگ بساطی، برخورد با قاچاق کالا و اخلاگران در نظام اقتصادی کشور را از اولویت‌های فراجا اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرمجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار