تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
در این فیلم سختی کار پرسنل یکی از دستگاه‌های خدمات رسان هنگام بروز مشکل در شهرستان چرام روایت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 18 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، طی هفته گذشته بارش شدید باران و برف در مناطق مختلف استان باعث بروز مشکلات متعددی شد.
روز پنج شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در پی بارش‌های شدید باران و رانش زمین در مسیر دهدشت به چرام، خط فیبر نوری دچار قطعی شد که به دلیل شرایط سخت محل خرابی ، کار تعمیر به درازا کشید که البته شرایط آب و هوایی و برودت دما کار را بسیار سخت‌تر کرده بود.
قطعی ارتباط خطوط همراه در ابتدا شاید قطعی ارتباطات تلفن و اینترنت برای فعالیت‌های معمول و گفتگو و حضور در فضای مجازی را به ذهن متبادر کند، اما واقعیت این است که زندگی روزمره هم به همین ارتباطات متصل است چرا که طی حدود ۱۲ ساعت قطعی اینترنت در چرام، عملا همه فعالیت‌ها متوقف شد یعنی نه مغازه‌ها توان خرید و فروش داشتند و نه خودپرداز‌ها ارتباط برای پرداخت پول نقد و بقیه امور بانکی را، وضعیت اطلاع رسانی هم کاملا متوقف شده بود، مغازه‌ها و شهر کاملا تعطیل و هیچ کس از دو خیابان آن طرف‌تر خود خبری نداشت! "این واقعیت این روز‌های یک شهر بدون ارتباطات تلفنی است!"
در کنار این وضعیت، بارش‌های سنگین باران و سردی بیش از حد معمول این روز‌ها فشار مضاعفی را بر پرسنل شرکت مخابرات جهت برقراری ارتباط وارد می‌کرد. به ازای هر دقیقه قطعی ارتباط تلفن و اینترنت، خسارات سنگینی بر حوزه اقتصادی و معیشت هم وارد می‌شود.

تقریبا همه شرایط بر علیه همه قرار دارد! یعنی مردم علاوه بر نارضایتی، دچار مشکل در معیشت و خسارت در دارایی‌ها و کسب و کار می‌شوند، شرکت مخابرات هم علاوه بر تحمل انتقادات ضمن ضرر در فعالیت‌های اقتصادی خود، سختی کار در رفع مشکل را هم باید تحمل کند!
گاهی ما به عنوان یک شهروند شاید فقط ظاهر ماجرا که همان قطعی خطوط تلفنی و اینترنت است را ببینیم، اما به عمق ماجرا و مشکلاتی که منجر به این قطعی و نهایتا وصل ارتباط می‌شود، چندان توجهی نداشته باشیم و شاید اگر در کنار این افراد هنگام فعالیت برای رفع عیب قرار بگیریم ، کمی نسبت به شدت انتقادات، تامل کنیم!

آنچه که در کلیپ زیر می‌بینید واقعیت کار یک گروه از پرسنل شرکت مخابرات برای برقرای ارتباط تلفنی در شرایطی بسیار سخت است. شرایطی که شاید ساعت‌ها به طول بیانجامد تا نهایتا به نتیجه برسد!
فیلم / ارتباط پایدار در شرایط ناپایدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار