معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد پزشکان و پرستاران شاغل در سطح استان را علی رغم دارا بودن رتبه میانه کشوری، ناکافی دانست و گفت: پزشکان تمایل زیادی برای حضور در شهرستان های دورافتاده استان ندارند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 28 February 2023
صادق کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال ١۴٠١ آزمونی در راستای جذب و استخدام پرستار و پزشک برگزار نشد اگر چه مجوز جذب ٢۵ هزار نفر نیروی جدید از سازمان امور استخدامی وزارت خانه اخذ شده که برای طرح های توسعه ای ( پروژه هایی که در سال ١۴٠١ و یا اوایل ١۴٠٢ به بهره برداری می رسند)خواهد بود. 
 
وی با اشاره به قرار دادن مجوز جذب در اختیار دانشگاه ها از سوی سازمان امور استخدامی در سال های گذشته افزود: سازمان امور استخدامی امسال برای همان پروژه ها مجوز جذب صادر کرده همچنین مجموع این ٢۵ هزار نفر در حوزه های بهداشت،درمان پروژه های بیمارستانی که به تازگی افتتاح شدند و حدود ٣۵٠٠ نفر هم برای اورژانس پیش بیمارستانی است که آزمون آن به احتمال بسیار زیاد اوایل سال آینده برگزار می شود. 
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه هم در یک فرایند رقابتی در آزمون قرار دارند و دانشجویان فارغ التحصیل (دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه) امتیاز بومی دارا هستند که در هر آزمون سهمیه ای مشخص می شود و به سهمیه در نظر گرفته شده از سوی سازمان سنجش یا سازمان امور استخدامی بستگی دارد. 
 
وی تعداد پرستاران و پزشکان سطح استان را ناکافی دانست و گفت‌: با این وجود استان از نظر شاخص ها در میانه کشوری قرار دارد، خصوصا اینکه پزشکان عمومی از نظر درآمدی در بخش دولتی رضایت نداشته و تعدادشان خصوصا در شهرستان های استان کافی نیست مجموع پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان اعم از پزشک و پرستار و .. ١٨ هزار نفر می باشد. 
 
وی تعداد نیروی پزشک در شهرستان ثلاث را در میان شهرستان های استان ناکافی دانست و گفت: اگر چه بیمارستان‌ این شهرستان هنوز افتتاح نشده اما تمایل کمتری برای حضور از سوی پزشکان وجود دارد همچنین شهرستان های دیگر از جمله گیلانغرب و سرپل ذهاب هم وضعیت به همین ترتیب است، دانشگاه هم برنامه های تشویقی ایجاد کرده تا پزشکان تمایل بیشتری برای ارائه خدمت در این مناطق داشته باشند. 
 
وی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در سال های گذشته که به نوعی دانشگاه ها را از جهت به کارگیری متخصقان بیهوشی با چالش مواجه کرد، خاطر نشان ساخت: سال گذشته از این جهت با مشکل جدی مواجه بودیم اما امسال تا حد زیادی برطرف شده علت عدم تمایل برای حضور در این بخش هم درآمد پایین متخصصین بیهوشی است. 
 
کریمی مصوبات اخیر مجلس در راستای کاهش مالیات پزشکان تمام وقت جغرافیایی (فعال صرفا در بخش دولتی) را از ٣۵ به ١٠ درصد اقدام ارزنده ای دانست که در راستای تمایل و جذب پزشکان برای حضور در بخش دولتی مثمر ثمر خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار