کد خبر: ۱۰۹۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ 04 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/01/1402 تقدیم حضور می گردد.


------------------------------------------

مخل نظم و امنیت عمومی با شلیک پلیس در ساری زمینگیر شد 

سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری مخل نظم و امنیت عمومی در عملیات ضربتی پلیس ساری خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر چاقو کشی و درگیری مسلحانه توسط یکی از مخلان نظم و امنیت عمومی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت بلافاصله، ماموران کلانتری 11 ساری برای بررسی موضوع و دستگیری متهم به محل حادثه اعزام شدند .

سرهنگ ساداتی خاطرنشان کرد: متهم که در این درگیری ها دو نفر از شهروندان را در پی خصومتی شخصی  به ضرب گلوله مجروح کرده بود، در حین دستگیری با ماموران درگیر شد که در اقدامی عملیاتی و با شلیک گلوله از سوی ماموران زمینگیر شد.

وی با اشاره به این که افراد مصدوم این حادثه و فرد متهم توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند، به اراذل و اوباش و کسانی که بخواهند نظم و امنیت عمومی را مختل کنند، هشدار داد: امنیت، آرامش و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و کسانی که بخواهند به هر طریقی آن را خدشه دار کنند با برخورد قاطعانه ماموران پلیس روبرو خواهند شد.

___________________________


پلمب 158 واحد صنفي در اجراي طرح نظارت بر صنوف مازندران 

سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از پلمب 158 واحد صنفی متخلف در اجراي طرح نظارت بر واحدهای صنفی سطح استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ"سیدموسی حسینی" در تشريح اين خبر گفت: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در سطح استان به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اين طرح که از 27 اسفندماه 1401 تا پایان ایام نوروز در سطح استان به اجرا در آمد ماموران اداره نظارت براماکن عمومی استان و شهرستان های تابعه از کلیه اماکن رفاهی و پذیرایی، مجتمع های تفریحی و توریستی، پوشاک و عرضه کننده خدمات عمومی مرتبط با این طرح بازدید کردند .

سرهنگ حسینی، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح و به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروزی از 1669 واحد صنفی در سطح استان بازدید شد .

وی از پلمب 60 واحد صنفی در این طرح خبر داد و اظهار داشت: به 34 واحد صنفی اخطار پلمب داده شد، به 195 واحد صنفی تذکر داده شد و از متصدیان 206 واحد صنفی تعهد اخذ شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی 8 نفر از متصدیان واحدهای صنفی متخلف به مرجع قضائی از اجرای طرح ناظر 2 و نظارت بر واحدهای صنفی در موضوع ناهنجاری های اجتماعی نیز خبر داد و افزود: در اجرای این طرح نیز ضمن احظار و بازدید های انجام شده از متصدیان 619 واحد صنفی تعهد اخذ شد .

حسینی از پلمب 98 واحد صنفی در این طرح نیز خبر داد و اذعان داشت: متصدیان 24 واحد صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

سرهنگ حسینی در خاتمه از تداوم اجرای این طرح در سطح استان خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی و همچنین سایر مسائل امنیتی و انتظامی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

------------------------------------------

کشف خودروی قاچاق در چالوس 

سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف یک دستگاه خودرو به ارزش 7 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

وی، افزود: ماموران پلیس آگاهی یک دستگاه خودرو "تویوتا یاریس" ظن به قاچاق را در حین تردد در شهر توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه پلاک نصب شده بر روی خودرو جعلی بوده گفت: خودرو به پلیس آگاهی دلالت و راننده خودرو با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ خسروی ارزش ریالی خودرو قاچاق کشف شده را بالغ بر 7 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار و ترددهای غیرمجاز را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار با قدرداني از همکاري و همياري مردم با پليس، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

پلمب 7 واحد صنفي متخلف در " بهشهر " 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از پلمب 7 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح برخورد با روزه خواري خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسن عنایتی گنجی "، در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان بهشهر از ابتداي شروع ماه مبارک رمضان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با محوريت برخورد با روزه خواري در ملاء عام و اجراي طرح هاي کنترلي و نظارتي صنوف با قاطعيت در سطح شهرستان اجرا کردند.

وي افزود: در اجراي اين طرح نظارتي و کنترلي از تعداد 110 واحد صنفي در رسته هاي مختلف به صورت محسوس و نامحسوس بازديد و 23احد صنفي اخطار پلمب صادر شد و 7 واحد صنفي متخلف نیز پلمب شد .

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

پلمب 17 واحد صنفي متخلف در "قائم شهر" 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از پلمب 17 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح برخورد با روزه خواري خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی"، در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان قائم شهر از ابتداي شروع ماه مبارک رمضان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با محوريت برخورد با روزه خواري در ملاء عام و اجراي طرح هاي کنترلي و نظارتي صنوف با قاطعيت در سطح شهرستان اجرا کردند.

وي افزود: در اجراي اين طرح نظارتي و کنترلي از تعداد 71 واحد صنفي در رسته هاي مختلف به صورت محسوس و نامحسوس بازديد و 27 واحد صنفي اخطار پلمب صادر شد و 21 متصدي صنوف تذکر شفاهي دریافت کردند و 17 واحد صنفي متخلف نیز پلمب شد .

سرهنگ خادمی تصريح کرد: در ماه مبارک رمضان در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با روزه خواری در ملاء عام 7 متهم به  روزه خواري به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

پلمپ 18 واحد صنفی متخلف در "تنکابن" 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از پلمب 18 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر اماکن در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر، گفت: در اجرای مصوبات صادره به منظور رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ دیلمی با اشاره به بازديد از 227 واحد صنفي این شهرستان طی 72 ساعت گذشته، تصريح كرد: در اين طرح 18 واحد صنفي به دليل عدم توجه به اخطارهاي داده شده پلمب و به 24 واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب داده شد.

فرمانده انتظامي تنکابن در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ادامه خواهد يافت.

------------------------------------------

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در بهشهر 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري 2 سارق سيم هاي برق با 15 فقره سرقت در رستمکلا و امیرآباد این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در این خصوص بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در "رستمکلا و امیر آباد" شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 و پاسگاه امیر آباد قرار گرفت.

وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته و انجام تحقيقات لازم در اين زمينه 2 سارق شناسايي و در عملیاتی غافلگیرانه متهمان در مخفیگاهشان دستگير شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان ضمن اعتراف به 15 فقره سرقت سيم کابل و برق با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند.

سرهنگ عنایتی در پایان در توصیه ای به شهروندان گفت: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه110، کلانتری و یا پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار یاری کنید. 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
کشف موتورسيکلت قاچاق میلیاردی در قائم شهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 6 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداري یک دستگاه موتورسيکلت سنگين در منزل خود واقع در يكي از محله‌هاي اين شهرستان کرده است ،پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 12 پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل یک دستگاه موتورسيکت یاماهای 850 سی‌سی خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانوني را کشف کردند.

سرهنگ "خادمی" با بيان اينكه ارزش موتورسیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان، 6 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالك تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

------------------------------------------

کشف 8 هزار نخ سیگار قاچاق در تنکابن 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی، 8 هزارنخ سیگار قاچاق را از یک واحد صنفی متخلف در تنکابن کشف کردند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"بهادر دیلمی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، در سطح شهرستان ماموران نظارت بر اماکن عمومی تنکابن با همکاري بازرسان اتاق اصناف شهرستان پس از هماهنگی قضائی از واحدهاي عرضه کننده دخانیات واقع در سطح شهرستان بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن اظهار داشت: ماموران در بازدید از یک واحد صنفی تعداد 8 هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف و یک نفر متصدی واحد مذکور به همراه پرونده و اقلام مكشوفه برای انجام مراحل قانوني به مرجع ذیصلاح معرفي شد.

سرهنگ دیلمی با بیان اینکه تشديد مبارزه با قاچاق کالا با جدیت در دستور کار است، از شهروندان خواست تا هرگونه خبری در این خصوص را بلافاصله از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

كشف40 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در تعطیلات نوروزی 

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از كشف قریب به 40 تن چوب جنگلي قاچاق در توسط کوپ های سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد. 

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس  سرهنگ "سید محسن جعفری" با اعلام اين خبر، گفت: در راستاي مقابله و مبارزه بي امان با افراد سودجو و برخورد با قاچاقچيان منابع طبيعي، ماموران انتظامی کلانتری ، فرماندهی بخش، پاسگاه ها و یگان های امداد سطح استان موفق به کشف انواع چوب هاي قاچاق شدند.

وی در ادامه افزود: ماموران انتظامی طي کنترل و تردد خودروهاي عبوري ومحورهاي مواصلاتي در سطح حوزه، پس از متوقف کردن خودرو ها در بازرسي از آن ها موفق شدند قریب به 40 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از نوع توسکا و صنوبر و ...... کشف کنند.

سرهنگ جعفری، تصريح کرد: متهمان و اقلام مکشوفه پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل منابع طبیعی و جنگل بانی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پايان با اشاره به اينكه برابر قانون قطع درختان جنگلی جرم محسوب می شود به افراد سودجو و قاچاقچيان منابع طبيعي هشدار داد: پلیس جهت حفاظت از منابع ملي قاطعانه با اينگونه جرائم برخورد خواهد کرد.

------------------------------------------

پلمب 18 واحد صنفي متخلف در "نور" 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از پلمب 18 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح برخورد با روزه خواري و کشف حجاب خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور"، در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان نور از ابتداي شروع ماه مبارک رمضان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با محوريت برخورد با روزه خواري در ملاء عام و کشف حجاب در صنوف با اجراي طرح هاي کنترلي و نظارتي صنوف در سطح شهرستان اجرا کردند.

وي افزود: در اجراي اين طرح نظارتي و کنترلي از تعداد 120 واحد صنفي در رسته هاي مختلف به صورت محسوس و نامحسوس بازديد و 29 واحد صنفي اخطار پلمب صادر شد و 18 واحد صنفي متخلف نیز پلمب شد .

سرهنگ قلی پور تصريح کرد: در ماه مبارک رمضان در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با روزه خواری در ملاء عام وکشف حچاب متصدیان صنوف6متهمبه مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف 41 کیسه آرد قاچاق در ساری 

سرهنگ محمد محمدپور" رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف آرد قاچاق به ارزش 240 میلیون ریال در سطح شهرستان ساری خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" محمد محمدپور" با اعلام این خبر، بیان داشت : در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق كالا به خصوص قاچاق کالاهاي اساسي و معيشت محور در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق آرد موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعلاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران متهم به قاچاق و محل دپوی آردهای قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، اظهار کرد: در بازرسی از محل دپوی آرد های قاچاق 41 کسيه آرد يارانه اي به ارزش ريالي 240 میلیون ریال کشف و آردهاي مکشوفه به شرکت انبار غله تحويل شد.

وی افزود: در اين خصوص پرونده تشکيل به مرجع قضايي ارسال شد .

------------------------------------------

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

سرهنگ عبداله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف به دو خودروی نیسان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی پاسگاه بنافت و پاسگاه هولار در مسیر حوزه استحفاظي به دو خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 4 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: رانندگان خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند

------------------------------------------

سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در گلوگاه دستگیر شد 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت، در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي چندين فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در شهرستان موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران فرماندهی پلیس آگاهی شهرستان قرارگرفت.

وي افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی و بررسی صحنه های سرقت، و بررسی دوربین های مدار بسته سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را که از سارقین سابقه دار حرفه ای بومی منطقه بود را در یک عملیات غافیلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 9 فقره سرقت از اماکن خصوصی و منازل در این بخش اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف گردید.

سرهنگ محمود کلوانی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: مالکان اماکن خصوصی می بایست راه های ورودی به ساختمان را ایمن ساخته، ساختمان را به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین های مدار بسته و ... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیر مطمئن قرار ندارد.

------------------------------------------

پلمب واحدهای صنفی متخلف در جویبار 

سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامي شهرستان " جویبار"،از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب 15 واحد صنفي متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،"سرهنگ غلامرضا جعفری"،در تشریح این خبر گفت: به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از تخلفات صنفی طرح نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وي افزود: در اجرای این طرح از 128 واحد صنفي این شهرستان بازدید شد که به 5 واحد صنفی تذکر و 11 اخطار پلمب و 15 واحد صنفی نیز پلمب شدند.

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار