رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار و ۷۵۰ نفر در گروه پرستاری هم اکنون در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی این استان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 10 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جاسم محمدی  اظهار داشت: یک هزار و ۴۵۰ نفر از این تعداد در بخش دولتی و ۳۰۰ نفر نیز در بخش خصوصی انجام وظیفه می کنند.

وی افزود: این افراد در گروه پرستاری شامل اتاق عمل ، بیهوشی ، پرستاری ، بهیاری و کمک بهیاری حضور دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: وضعیت استخدامی این افراد به شکل رسمی ، پیمانی ، طرحی و تبصره چهار است.

دکتر محمدی تاکید کرد: استان ایلام برای تامین کادر پرستاری به نسبت سایر نقاط کشور با کمبودی مواجه نیست و به عنوان نمونه در بیمارستان مصطفی خمینی (ره) به ازای هر تخت ۶ پرستار وجود دارد.

وی در خصوص جذب نیروهای پرستاری فعال در ایام کرونا گفت: دانشجویان پرستاری پس از چهار سال تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی باید ۲ سال را در دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت کنند تا مدرک آنان آزاد شود، تعدادی از این افراد در ایام شیوع کرونا تلاش مجدانه ای را برای کمک به بیماران داشتند که وزارت بهداشت در برنامه استخدام ۴۰ هزار نیروی جدید شرایط ویژه ای را برای افرادیکه در بخش های کرونا خدمت کرده اند، لحاظ خواهد کرد.

دکتر محمدی تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی نمی توانند در این خصوص بدون مجوز از وزارتخانه اقدامی انجام دهند و منتظریم این موضوع مشخص شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی قبلا تنها در خصوص پنج درصد از پزشکان متخصص مورد نیاز خود می توانستند به شکل موردی و گزینش اقدام کنند که دیوان عدالت اداری این مورد را نیز لغو کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار