مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته به ۹۱۲ حادثه در استان توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۲۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 19 April 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا « محمدباقر محمدی » اظهار کرد: عمده حوادثی که امدادگران این جمعیت در استان امدادرسانی کرده اند به ترتیب شامل حوادث جاده ای، کوهستان و برف و کولاک بوده است که در مجموع در این حوادث به هزار و ۷۸۴ نفر امداد رسانی شده که پنج مورد آز آنها نیز به صورت امداد هوایی صورت گرفته است.

وی افزود: میانگین زمان حضور نیروهای امدادی این جمعیت در استان در حوادث جاده ای از لحظه اعلام تا زمانیکه نیروهای امدادی بالای سر مصدوم حضور پیدا کرده اند در سال گذشته ۱۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن حدود یک دقیقه کاهش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در سال گذشته همچنین به ۸۷ هزار و ۵۸۰ نفر نیز خدمات مختلف امدادی ارایه شده است که بیشترین تعداد آنها در اربعین بوده است.

محمدی افزود: این جمعیت در سال گذشته همچنین به ۲ هزار و ۴۳ نفر انواع خدمات درمانی و توانبخشی نیز ارایه کرده است که شامل گفتار درمانی، توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی بوده است ضمن آنکه امسال ۹۹۰ نفر از زایران خانه خدا نیز مورد معاینات پیش از اعزام قرار گرفته اند که در آینده کار واکسیناسیون آنها نیز صورت خواهد پذیرفت.

۳۹ کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام شده است

وی همچنین از راه اندازی نخستین کلینیک دندانپزشکی این جمعیت در سال جاری خبر داد و گفت: امسال همچنین ایجاد مراکز فیزیوتراپی در شهرستان های اسلام آباد غرب، روانسر و سنقر در برنامه این جمعیت قرار دارد.

محمدی با اشاره به پرداخت هشت میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به بیماران سرطانی و صعب العلاج در استان در سال گذشته افزود: پارسال ۶ هزار و ۸۸ نفر از این خدمات بهره مند شدند ضمن آنکه به ۹۰ بیمار سرطانی نیز وام سه میلیون تومانی پرداخت شد.

وی یادآور شد: به منظور کمک رسانی و ارایه خدمات به ساکنان مناطق محروم استان در سال گذشته در قالب اعزام ۳۹ کاروان سلامت به این مناطق چهار هزار و ۵۹۷ نفر از خدمات آنها برخوردار شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: با همکاری خیرین و هلال احمر همچنین در سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۱۶۹ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان در استان تامین و بین خانواده های نیازمند و بی بضاعت توزیع شده است.

جمعیت هلال احمر کرمانشاه هم اکنون با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی داوطلب دارد که در امور خیرخواهانه و بشردوستان در استان در حال فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار