رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد
ما سال سختی در پیش رو داریم و مازندران هم جز ده استان کم باران قرار گرفت و پدیده خشکسالی کل کشور و بخصوص مازندران هم ،که به عنوان استان پرباران شناخته شده را تهدیدی میکند و ماهم با این بحران دست به گریبان خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 03 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی استان های کشور گفت:

تحت تاثیر مسائل و مشکلات موجود در بازار، سال گذشته سال سختی را از لحاظ تولید بخش کشاورزی پشت
سر گذاشتیم که تاثیراتش همچنان موجود است و آزادسازی یارانه ها بیشترین اثرگذاری را در حوزه دام و طیور داشت نواسانات هنوز به ثبات نرسیده و امسال باید بطور جدی مشکلات در برنامه صنعت دام و طیور پیگیری شود.
عنایتی با تاکید به اینکه بخش کشاورزی به اقلیم وابسته است ادامه داد:
ما سال سختی در پیش رو داریم و مازندران هم جز ده استان کم باران قرار گرفت و پدیده خشکسالی کل کشور و بخصوص مازندران هم ،که به عنوان استان پرباران شناخته شده را تهدیدی میکند و ماهم با این بحران دست به گریبان خواهیم بود .
وی با بیان اینکه برای تامین آب شرب با مشکلات جدی روبرو هستیم ادامه داد: اگر شرایط اقلیم و آب و هوا به همین روال باشد باید این هشدار را داد که مازندران دیگر استان تامین غذا نخواهد بود .
عنایتی با عنوان اینکه ۲۵درصد مرغ های منجمدی که در کشور توزیع میشود را مازندران تولید میکند ،گفت:مازندران باید ۱۶هزار و ۵۰۰تن مرغ منجمد تامین کند که با این وضعیت با مشکل مواجه هستیم
وی در ادامه با بیان اینکه تامین ،تولید و بازار به هم وابسته هستند گفت اگر یکی نباشد تولید در این حلقه به مخاطره می افتد و نباید از کسب و کارهای کوچک دامی در بازار غافل باشیم و بازار و تولید به یکدیگر وابستگی دارد و باید واحدهای کوچک صنعت دام و طیور را تقویت کنیم .
اولین نگاه مردم نسبت به کارامدی نظام و دولت نگاه به سفره هایشان است و ما امیدواریم که تاثیر خوب و مثبت بر این نگاه داشته باشیم.
و در پایان تاکید کرد که جهاد کشاورزی استان مازندران در صنایع دام و طیور و زراعت و باغبانی و شیلات سرآمد کشور است و باید در تصمیم گیری های کلان در کشور از تجربه این استان بهره گیری بشود 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار