مدیر مخابرات منطقه‌ کرمانشاه گفت: امسال طرح ایجاد ۵۰ هزار پورت پرسرعت فیبرنوری را در دست اقدام داریم و با عملیاتی شدن این طرح در مجموع کرمانشاه صاحب ۷۰ هزار پورت فیبرنوری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 24 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حمیدرضا امیری» افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ پورت فعال و نیز ۱۸ هزار پورت غیرفعال فیبرنوری آماده واگذاری در کرمانشاه وچود دارد.

وی توضیح داد: طرح نجما به معنای نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران در جریان است و قرار است طیق این طرح فیبرنوری به خانه‌ها، ادارات، سازمان ها و شهرک‌های صنعتی برسد و منابع مالی آن تامین شده و همه استان‌ها درگیر اجرای این پروژه هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری و اتصال سابت های روستایی به منظور ارتقا به نسل سوم و نسل چهارم یکی دیگر از طرح های در دست اقدام استان در نهضت جهادی فیبر نوری است.

به گفته امیری با این طرح شرکت های ایرانسل، رایتل و های وب در روستاهای استان به فیبرنوری مخابرات وصل می‌شوند.

وی همچنین از برنامه راه اندازی ۲۵ سایت نسل پنجم خبر داد و گفت: راه اندازی اینترنت نسل پنجم فقط از بستر فیبرنوری امکان پذیر است و سیستم رادیویی جواب نمی دهد.

مدیر مخابرات منطقه‌ کرمانشاه در ادامه توضیح داد که هم اکنون شهرک های صنعتی فرامان، بیستون و شهرک صنعتی جاده سنندج به شبکه پرسرعت فیبر نوری متصل هستند و تمام کارخانه های مستقر در این شهرک ها امکان اتصال برایشان فراهم است ضمن اینکه همه سایت های قدیمی سطح شهر کرمانشاه نیز به فیبرنوری متصل شده اند.

وی اظهار کرد که کرمانشاه در زمینه فیبر نوری مقام اول کشور را نیز دارد.

امیری در ادامه در خصوص آمار مشترکان تلفن ثابت و همراه اول استان نیز گفت: در کرمانشاه ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت به صورت فعال وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار نفر مشترک adsl و vdsl هستند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه آمار مشترکان همراه اول را نیز ۴۰۰ هزار شماره دایمی و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار شماره اعتباری اعلام کرد و افزود: با این سه میلیون مشترک ، سهم همراه اول در شبکه های تلفن همراه استان ۶۵ درصد و سهم ایرانسل و رایتل ۳۵ درصد است.

وی مجموع مشترکین adsl استان را ۱۳۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۵ هزار مشترک متعلق به شرکت مخابرات و مابقی مربوط به سایر شرکت های ارائه دهنده اینترنت است.

امیری با بیان اینکه از ۸۰۰ سایت همراه اول در استان تنها حدود ۴۰ سایت نسل سوم یا نسل چهارم نشده است، افزود: در مجموع وضعیت پوشش اینترنت در جاده ها، روستاها و شهرهای استان با وجود کوهستانی بودن مطلوب است به گونه ای که کرمانشاه جزو ۱۰ استان اول کشور در مصرف دیتا است.

به گفته این مدیر استانی مخابرات، کرمانشاه در زمینه خدمات adsl نیز رتبه دوم یا سوم کشور را دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد و بیش از یک میلیون نفر از کل جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه ساکن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار