مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از وقوع ۲۴۴ حادثه در استان از ابتدای امسال و امدادرسانی به ۲ هزار و ۷۰۱ نفر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 25 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر محمدباقر محمدی اظهار کرد: تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه را که توانستند در کمترین زمان ممکن در صحنه حوادث و سوانح سه ماهه نخست نقش آفرینی و امدادرسانی کنند شایسته تقدیر است.

وی به تشریح حوادث و سوانح حادث شده استان کرمانشاه پرداخت و این سطح از حوادث را که عموماً خطای انسانی در ایجاد و وقوع آنها نقش مستقیم داشت است را تأسف بار خواند و خواستار کاهش و پیشگیری از حوادث انسان ساز در استان با روش و شیوه‌های مختلف خصوصاً ارائه آموزش‌های همگانی از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه میزان و سطح حوادث کوهستان و همچنین سوانح جاده‌ای به نسبت استان‌های دیگر را بیشتر از استاندارهای موجود دانست و تصریح کردند: در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۲۴۴ مورد حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت اعلام شده که ۱۳۱ مورد تصادفات جاده‌ای، ۶۵ مورد کوهستان، ۲۱ مورد خدمات حضوری ،۱۲ مورد سیل و آبگرفتگی، ۶ مورد آتش سوزی مراتع، پنج مورد حادثه شهری، ۲ مورد زلزله، یک مورد دریایی و ساحلی، و یک مورد نیز برف و کولاک است.

محمدی اضافه کرد: مجموع کل آسیب دیدگان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر به ثبت رسیده که ۱۷۶ نفر از آن‌ها نجات یافتند که ۱۳۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند و ۴۲ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی در پایان گفت: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت با سرشماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار