سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: کاهش زمان ترخیص کالا و تسهیل‌سازی فرآیندهای گمرکی را از برنامه‌های پیش روی گمرکات استان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 26 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی‌اصغر عباس‌زاده» در بازدید از واحد تولیدی «لاوین پلاست» بیستون که با هدف ارایه خدمات مطلوب‌تر و رفع مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی در صادرات صورت گرفت، افزود: با کاهش زمان ترخیص کالا و تسهیل سازی فرآیندهای گمرکی، خدمت گیرندگان می‌توانند با صرف هزینه و زمان کمتر، خدمات مورد نیاز خود را از گمرک دریافت کنند و این امر نیز به افزایش میزان صادرات استان کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت تولیدی لاوین پلاست بیستون هم گفت: تولید لوله های چند لایه U.P.V.C - اتصالات - فوم P.V.C- کامپاند گرانول از محصولات این شرکت است.

«وطن پرست» افزود: این شرکت توانسته است در صادرات خود به کشورهای همسایه بازار مصرف گسترده ای را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت لاوین پلاست بیستون با اشاره به اینکه فرآیند تشریفات گمرکی در استان از سرعت قابل قبولی برخوردار است، عمده مشکلات پیش روی صادرات محصولات خود را در ناوگان حمل و نقل کالا و عدم ارسال کامیون‌های حامل بار به مقصد، در کشور مقابل عنوان کرد.

فعالیت هفت مرز رسمی و بازارچه مرزی در استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار