فرمانده انتظامی شهرستان ری با اعلام خبر دستگیری سارق کارت‌های عابربانک در ری، گفت: ضروری است شهروندان به ویژه افراد کم‌سواد یا بی‌سواد برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز کارت خود به دیگران خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 27 June 2023

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانکی‌شان و برداشت غیرمجاز از این کارت‌ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه از مال باختگان مشخص شد این افراد که اغلب سالمند می‌باشند و برای برداشت وجه به خودپردازهای بانک مراجعه ولی به علت بی‌سوادی و یا کم سوادی از فردی برای برداشت و انتقال وجه تقاضای کمک کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مال باختگان پس از برداشت غیرمجاز از کارت‌های عابکی‌شان متوجه تعویض کارتشان شده‌اند، گفت: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که متهم با پرسه‌زنی در اطراف خودپردازهای بانک با شناسایی طعمه‌های خود و جلب اعتماد آنان به بهانه کمک در انتقال و یا برداشت وجه در فرصت مناسبی کارت‌های عابربانک مال باختگان را با کارت‌های تقلبی تعویض می‌کرده است.

سرهنگ طرهانی گفت: در بررسی‌های تخصصی هویت سارق و محل تردد وی شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند در مراقبت‌های ویژه پلیسی زمانی که متهم قصد فریب شهروندی دیگری را داشت وی را شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات انجام شده به 100 فقره کلاهبرداری از سالمندان و افراد کم سواد و یا بی‌سواد اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را مبلغ 20 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان به ویژه افراد کم‌سواد یا بی‌سواد برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز کارت خود به دیگران خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار