عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه:
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ٢١٢ روستای شهرستان سنقر طی یک برنامه پنج ساله گازکشی شدند و در حال حاضر روستای بدون گاز در این شهرستان نداریم.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 02 July 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سید جواد حسینی کیا عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد و رسالت ما جلب رضایت مردم و در نهایت جلب رضای خداوند است و در این مسیر از هیچ کوششی نباید فروگذار کرد.

وی افزود: تدوین و نظارت رسالت اصلی یک نماینده مجلس است، اما گاهی اوقات به این دلیل که صدای مردم به جایی نمی‌رسد و نیازمند این است که کسی برای اجرای کاری ورود کند، نماینده مجلس ورود می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در دور دهم مجلس شورای اسلامی تکمیل زیرساخت‌ها را به عنوان یک اولویت و هدف گذاری قرار دادیم بعد از نماینده شدن من ۶۵ روستای سنقر گازکشی شده بود و با همت مسئولین اجرایی ظرف مدت پنج سال تمام روستا‌های شهرستان سنقر گازکشی شدند.

وی گفت: اکنون بالغ بر ٢١٢ روستا در شهرستان سنقر گازکشی شده و تلاش می‌کنیم در حوزه آب (تا پایان شهریور) و ارتباطات تا پایان امسال به نتیجه برسیم.

 

پوشش ٩١ درصدی شهرستان سنقر در حوزه ارتباطات

 

نماینده سنقر و کلیایی خاطرنشان کرد: ٩١ درصد شهرستان سنقر پوشش ارتباطات دارد و ٩ درصد هم به کمک وزیر ارتباطات تا پایان امسال به تکمیل زیرساخت خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ١٧ هزار تن گوشت و ١٠٠ تن گندم در شهرستان سنقر و تولید می‌شود و یکی از افتخارات این شهرستان تولید ١٠ هزار تن نخود در سال است در حوزه محصولات کشاورزی هم رسد بسیار خوبی داشتیم.

حسینی کیا بیان کرد: در حوزه اشتغال در دور دوم نمایندگی به سمت ایجاد اشتغال رفتیم و بخشی از زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم مانند گازرسانی و شبکه فرسوده برق که بازسازی شد و تا پایان امسال فرسودگی شبکه برق شهرستان سنقر تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح هادی ۵۴ روستا تا سال ٩۵ انجام شد و اکنون ١١٠ روستای آسفالت شده داریم، اما حدود ٢٠٠ روستا بدون آسفالت جدول گذاری شده است.

این مسئول تشریح کرد: امسال حدود ١۶ الی ١٧ روستا آسفالت می‌شود توفیق دیگر ما بازسازی راه روستایی است حدود ١٠٠ کیلومتر راه روستایی داریم که باید آسفالت شود و در این زمینه جلسات متعددی تشکیل شد.


تکمیل مسیر سنقر-بیستون راهی ایمن برای زائرین عتبات عالیات

 

این مسئول عنوان کرد: زیرساخت دیگری که باید به آن توجه کنیم بزرگراه بیستون-سنقر است که از سال ٩٧ آغاز شده (با حدود یک هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار) پیش‌بینی ما این است که تا میانراهان و سمت بیستون تکمیل شد.

وی گفت: راه سنقر به همدان هم با ٣٣٠ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و این می‌تواند کریدور جاده‌ای را رقم زده و مسیر جدید و ایمنی را برای مسیر عتبات و عالیات ایجاد کند.

حسینی کیا اضافه کرد: در بحث درمان از سال ٩۵ حدود ١۴ مرکز بهداشتی در سنقر تاسیس کردیم در این شهرستان علاوه بر پزشکان عمومی ٢۵ پزشک تخصصی هم ارائه خدمات می‌دهند.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان بیش از این نیاز به پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی داریم تا بتوان خدمات خوبی ارائه کرد، دلیل آن این است که میزان تجهیزات پزشکی همسو با امکانات سنقر است در حالی که از جمعیت دینور، کامیاران و اسدآباد که مربوط به سنقر نیست در سنقر خدمات درمانی ارائه می‌شود.

حسینی کیا تشریح کرد: در دور دوم نمایندگی بحث اشتغال برای ما مورد توجه و اهمیت قرار گرفت، در حالی که ایجاد شغل کار ما نیست، اما بر زمین مانده و باید ظرفیت لازم را برای آن به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: در خرداد ماه فاز نخست پتروشیمی سنقر به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت اشتغال سه الی چهار برابری را می‌تواند ایجاد کند، کار دیگر پیگیری احداث کارگاه ساخت دیسک و صفحه است که ایران خودرو جواز تاسیس را رونمایی کرد و بحث رینگ را پیگیری و جواز تاسیس آن هم صادر می‌شود و حدود یک میلیون رینگ را در سال تولید می‌کند. (١٨ میلیون یورو صادرات در پی خواهد داشت)

 

وجود هشت میلیون متر مکعب آب صنعتی در سد جایشان سنقر

 


حسینی کیا عنوان کرد: واحد خوراک دام پیگیری شده و در آستانه رسیدن به مدار تولید است که تا یک ماه دیگر قابل بهره‌برداری است، اقدام مهم دیگر در این دوره این است که بیشتر به افرادی که در شهرک صنعتی سنقر هستند کمک کرده و انگیزه برای آن‌ها ایجاد کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سنقر آب صنعتی هم وجود دارد که شامل هشت میلیون متر مکعب آب صنعتی از سد جامیشان است.

حسینی کیا ابراز داشت: ٢ پست ۶٣/٢٠٠ برق را هم در سنقر احداث کردیم که یکی از آن‌ها ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دیگری در حال انجام است و کار مطالعاتی یک پروژه دیگر هم در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته امکانات لازم را برای مردم شهرستان تامین کرده تا تمایلی به مهاجرت نداشته باشند، اذعان کرد: بهسازی واحد‌های ورزشی را هم در دستور کار داریم و یک مرکز ورزشی را با ۴٠ درصد پیشرفت فیزیکی احداث می‌کنیم.


محدودیت در بازسازی بافت فرسوده سنقر به دلیل قرار گرفتن در محدوده میراث فرهنگی


نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک مجموعه زورخانه داریم، اما برای احداث یک زورخانه دیگر باید اعتبار تخصیص شود و در مجموع از نظر سرانه ورزشی وضع مناسبی نسبت به میانگین کشور در سنقر داریم.

وی افزود: در حوزه بانوان به لحاظ ورزشی وضعیت مناسبی نداریم، یک استخر مختص بانوان در شهر نیمه کار مانده که پیگیری‌های لازم آن انجام شده است.

وی گفت: به لحاظ بافت فرسوده در مقایسه با سایر شهر‌ها وضعیت نامناسب تری داریم و دلیل آن بنا‌ها و مناطق میراثی است و محدودیت‌های ساخت منجر شده رغبت به ساخت در مناطق دارای بافت فرسوده کمتر باشد و عمده مناطق میراثی باقی مانده است و برخی از این نقاط هم دارای دالان بوده که محدودیت‌هایی از نظر ساخت ایجاد می‌کند.

 

وجود خلأ نظارتی بر بازار از سوی نهاد‌های نظارتی

 

گرانی بازار به وزارت صمت مرتبط است، تعزیرات حکومتی در این زمینه مکلف است، اتاق اصناف و وزارت صمت بازار را تنظیم کنند، البته ما معتقدیم به اندازه کافی برنامه‌ریزی انجام نشده و خلأ نظارتی وجود دارد لذا در مجلس هم جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

حسینی کیا در خصوص عملکردش در حوزه انتخابیه گفت: اگر فردا نماینده نباشم وجدانم راحت است، چون هر چه نشده است نتوانسته‌ام نه اینکه نخواسته‌ام لذا در این عرصه کاری نبوده که انجام نداده باشم، اما در خصوص مجمع کرمانشاه مشکل موجود ائتلاف پذیر نبودن است.

وی درباره اثرگذاری نمایندگان در انتصابات تاکید کرد: بر اساس فرمایش رهبری که مجلس و دولت هر یک کار خود را انجام دهند، نمایندگان هم دخالتی نمی‌کنند و دولت مشغول انجام کار خود است.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در حوزه معادن به آزادسازی هفت پهنه معدنی اشاره کرد و گفت: ذخایر معدنی ما در استان کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی بر نگاه مساله محوری به مسائل تاکید کرد و افزود: حاصل نگاه مساله محوری قوانین متقن است که باید فراگیر باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه خودروسازی باید به دنبال خودرو‌های جدید با پلتفرم‌های جدید باشیم، بر اساس برنامه رئیس جمهور و سیاستگذاری دولت باید به سمت خودرو‌های جدید برویم و این نیازمند این است که سایت کرمانشاه برنامه خوبی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: بخشی از گرانی بازار به وزارت صمت مرتبط است، تعزیرات حکومتی در این زمینه مکلف است، اتاق اصناف و وزارت صمت بازار را تنظیم کنند، البته ما معتقدیم به اندازه کافی برنامه‌ریزی انجام نشده و خلأ نظارتی وجود دارد لذا در مجلس هم جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

حسینی کیا در خصوص عملکردش در حوزه انتخابیه گفت: اگر فردا نماینده نباشم وجدانم راحت است، چون هر چه نشده است نتوانسته‌ام نه اینکه نخواسته‌ام لذا در این عرصه کاری نبوده که انجام نداده باشم، اما در خصوص مجمع کرمانشاه مشکل موجود ائتلاف پذیر نبودن است.

وی درباره اثرگذاری نمایندگان در انتصابات تاکید کرد: بر اساس فرمایش رهبری که مجلس و دولت هر یک کار خود را انجام دهند، نمایندگان هم دخالتی نمی‌کنند و دولت مشغول انجام کار خود است.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در حوزه معادن به آزادسازی هفت پهنه معدنی اشاره کرد و گفت: ذخایر معدنی ما در استان کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی بر نگاه مساله محوری به مسائل تاکید کرد و افزود: حاصل نگاه مساله محوری قوانین متقن است که باید فراگیر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار