کد خبر: ۱۱۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 13 October 2015
رئیس محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: دانش و مفاهیم زیست‌محیطی به کودکان آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، محمدجواد نیک‌کار ظهر امروز در جشنواره کودک، محیط زیست و منابع طبیعی در این شهرستان اظهار کرد: این جشنواره با هدف آشنایی کودکان با مفاهیم و دانش محیط زیست برگزار شد.

وی ادامه داد: اگر از همان دوران کودکی دانش و مفاهیم زیست‌محیطی را به کودکان آموزش دهیم می‌توانیم مانع از بروز بسیاری از خطرات زیست‌محیطی در آینده شویم.

رئیس محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: کودکان تأثیرگذارترین گروه هدف در آموزش مفاهیم محیط زیستی و انتقال دانش در خانواده‌ها هستند که باید به این گروه سنی توجه بیشتری شود.

نیک‌کار افزود: ارائه آموزش‌هایی مانند موضوعات مختلف ارتباط بین محیط زیست و کودکان از جمله موضوعای است که می‌تواند در انتقال مفاهیم زیست‌محیطی تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

وی بیان داشت: کودکان بزرگترین مصرف‌کنندگان منابع غذایی، انرژی، آموزشی، بهداشتی و ... هستند ولی هیچ گونه نقشی در آلودگی‌های محیط زیست و تخریب منابع طبیعی ندارند.

نیک‌کار در ادامه با بیان اینکه تعامل و همکاری کلیه ارگان‌های متولی در بخش آموزش کودکان از سنین پایین می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه پایدار داشته باشد،‌ گفت: ارائه آموزش‌ها نقش مهمی در حفظ و نگهداری درست محیط زیست داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار