تعریف ۱۷ طرح برای اجرای پروژه زنجیره فولاد
در حوزه دیپلماسی اقتصادی شکستن سد محکم بی اعتمادی سرمایه گذاران جهت حضور در کردستان و جذب سرمایه گذاران خارجی برای توسعه حوزه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی کردستان به خوبی کلید خورده است .
کد خبر: ۱۱۱۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴ 06 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، توجه به نام گذاری سال به نام سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری انتظار می رود در این راستا قدم های بزرگ و موثری برای شریف استان برداشته شده است .

مجموعه صنعت، معدن و تجارت در حوزه اصناف ۸۵ هزار واحد صنفی را در قالب ۱۰ اتاق اصناف و ۱۴۵ اتحادیه صنفی ساماندهی کرده است. اصناف در چهار رسته تولیدی صنفی، خدمات صنفی، توزیعی و خدماتی به شهروندان و مصرف کنندگان ارائه خدمت می کند.

به گفته مدیرکل صمت استان کردستان، استان کردستان استانی است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های لازم به سمت صنعتی بودن حرکت می کند و با حمایت های استاندار برنامه ریزی های صورت گرفته سرمایه گذاران خارجی در حوزه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی جذب شده و شاهد توسعه استان خواهیم بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان پیشتر در گفت و گو با تابناک اظهار کرد : انتظار می رود با احداث و ایجاد کارخانه بتوانیم اشتغال آفرینی مد نظر را در زمینه تولید اشتغال آفرین مد نظر را در  زمینه تولید اشتغال آفرین که همانا هدف مقامات ارشد استان است حرکت کنیم.

خلیقی اظهار داشت: در حوزه صنعت هزار و ۲۷ واحد صنعتی داریم که ۶۵ درصد آن فعال است ۲۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال و ۱۶۲ واحد صنعتی هم غیر فعال است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگری های صمت و حمایت مسئولان بستنی عسل فعال سازی شده و اشتغال ۳۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین احداث کارخانه لوازم خانگی بزرگ در سنندج با جذب سرمایه گذار خارجی ممکن شده و انتظار می رود شاهد رشد و شکوفایی تولید باشیم.

خلیقی یادآور شد: در حوزه معدن نیز استان در حوزه تولید طلا رتبه اول، در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم و در زمینه سنگ آهن هم رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در زمینه تجارت نیز استانی مرزی هستیم که سالانه ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری داریم.

تولید سالانه ۴۰ هزار تن لاستیک در کردستان

کارخانه لاستیک بارز از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ بود که در سال ۹۲ فعالیت اجرایی احداث آن آغاز شد و در سال ۹۶ در نهایت به بهره برداری رسید و امروز به گفته مدیرعامل این کارخانه، ۲۵ درصد از لاستیک مورد نیاز رادیال سواری کشور از سایز ۱۳ تا ۲۰ اینچ در آن تولید و در شبکه فروش کشور توزیع می شود.

میزان تولید این واحد تولیدی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۱ درصد افزایش داشته است. همچنین طرح توسعه کارخانه بارز کردستان در ۲ فاز تعریف شده، به طوری که تا پایان سال جاری تولید لاستیک رادیال سواری در این کارخانه به ۴۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۰ تن در سال می رسد.

با اجرای طرح توسعه ای در این واحد برای ۳۰۰ نفر دیگر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

ثبت بین المللی فرش دستباف سنندج و بیجار

با پیگیری های مکرر، فرش دستباف سنندج معروف به فرش یک پود سنه و فرش بیجار معروف به فرش آهنین، به عنوان یک میراث ماندگار بشری و یک برند بین المللی در یک سند معتبر و رسمی به ثبت رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: مهمترین مزیت ثبت برند جهانی فرش های یک پود سنه و آهنین بیجار، رونق بازار فروش و صادرات این محصول ارزشمند در سطح جهانی است.

آغاز اجرایی عملیات پروژه تولید کنستانتره آهن گلالی در قروه

کلنگ زنی این پروژه که مجوز آن در سال ۱۴۰۰ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد و امیدواریم تا ۲۷ ماه آینده و شاید زودتر از موعد هم به بهره برداری برسد.

بختیار خلیقی اظهار کرد: این مجموعه با سرمایه گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر آغاز به کار کرده و امیدواریم شاهد شکوفایی صنایع معدنی در شهرستان قروه باشیم.

وی از سرمایه گذاری شرکت معدنی صنعتی صبانور در این پروژه خبر داد و افزود: شرکت صبا نور یکی از شرکت های صنایع معدنی مهم استان است و با توجه به تاریخ دیرینه ای که در شهرستان بیجار و در تولید کنسانتره در استان دارد لذا در همین راستا به سرمایه گذاری در شهرستان قروه و در زمینه تولید فولاد ورود کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در سال ۷۲ مجوزهای اکتشاف برای معدن گلالی صادر شد و ظرفیت آن در سال ۹۶ در بحث اکتشاف در حین استخراج به ۱۸ میلیون تن رسید و شرکت صبانور اکنون برای فرآوری و تولید کنسانتره با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال ورود کرده است.

تعریف ۱۷ طرح برای اجرای پروژه زنجیره فولاد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای اجرای زنجیره فولاد در استان ۱۷ طرح تعریف کردیم که با اجرای آنها برای چهار هزار و ۳۲۳ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار