مدیرکل ارشاد ایلام خبر داد؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:جهت انسجام در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های موکب شین حوزه هنرمندان، مجموعه خبری تحت عنوان "پایگاه خبری نوای زینب (س) در موکب ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 09 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی هوشمند در نشست هم اندیشی برپایی موکب هنرمندان ایران و ایلام"شین"با تبریک روز خبرنگار و تشریح وظایف دستگاه‌های فرهنگی استان در حوزه اربعین،اظهار داشت: تشکیل موکب مشترک هنرمندان در استان را با عنایت به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارت‌خانه ضروری است.

وی به همکاری دستگاه های فرهنگی استان که طبق تجربیات سال گذشته، فعالیت‌های چشمگیر در حوزه اربعین انجام داده‌اند،اشاره کرد و افزود:  علاوه بر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سایر دستگاه‌های فرهنگی از جمله حوزه هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاه‌های فعال استان در راستای انجام فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت این دستگاه‌ها جهت همکاری دعوت به عمل آمد.  

هوشمند با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی فعالیت‌های موکب هنرمندان گفت: جهت انسجام در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های موکب هنرمندان، مجموعه خبری تحت عنوان "پایگاه خبری نوای زینب (س) در موکب ایجاد می‌شود.

در ادامه سعید خیرالهی رییس حوزه هنری استان گفت: با توجه به موقعیت و اهمیت استان در حوزه اربعین می‌طلبد که قرارگاه هنری تخصصی در استان ایجاد شود و در بلند مدت اربعین به یک اولویت فرهنگی در استان تبدیل شود.  

وی استقرار موکب اصلی و پشتیبانی در شهر ایلام را به عنوان دبیر خانه موکب ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به مرزی بودن شهر مهران و تجربه فعالیت در این شهر در سال‌ گذشته، ضرورت انجام سریع امور ورود و خروج زائرین و عدم پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و هنری، فرصت اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در مهران کمتر است و استقرار موکب پشتیبانی در ایلام  پیشنهاد می‌شود.

خیرالهی همچنین بر ایجاد عکاس‌خانه موکب با نگاه به زیسب بوم استان و با بکارگیری نمادهای بومی و مذهبی تأکید کرد و برگزاری نمایشگاه عکس اربعین از  اقدامات سال گذشته موکب هنرمندان را نیز یک اقدام فرهنگی مناسب قلمداد کرد.  

رییس حوزه هنری استان همچنین بر استقرار دو موکب در شهرستان‌های دهلران و ایوان و موکب سیار آبدانان جهت انسجام هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی را از جمله اقدامات ضروری بیان کرد و افزود : اجرای تئاتر خیاباتی و میدانی، برگزاری و معرفی آیین های سنتی از جمله چمر، ایجاد غرفه قصه‌گویی در مورد شهدا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استقرار اتاق فیلم، اجرای زنده گروه سرود، استفاده از آوا و نواهای محلی، فعالیت گروه‌های مذهبی تواشیح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و عرضه پوسترهای گرافیکی حوزه هنری در موکب هنرمندان، از جمله اقدامات تأثیرگذار در حوزه فعالیت های اربعین است.

در این نشست سایر مسئولان دستگاه‌های فرهنگی نیز راهکارها و پیشنهادهای خود را در راستای انجام منسجم برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب موکب هنرمندان ارائه دادند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار