مدیر کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد: شهروندان حتماً تخم مرغ نگهداری شده در یخچال را خریداری کنند.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 10 August 2023

اطلاعیه بهداشتی شرایط نگهداری و خرید تخم مرغ

به گزارش «تابناک البرز» دکتر توکلی مدیر کل دامپزشکی استان البرز  درباره اینکه مصرف کنندگان به هنگام خرید تخم مرغ به چه نکاتی باید توجه کنند؟، افزود: مردم ابتدا باید دقت کنند که آیا دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی هست یا نه؟ چرا که صدور این پروانه نشان از گذراندن کنترل‌های بهداشتی است. شرایط نگهداری تخم مرغ نیز مهم می‌باشد و با توجه به فسادی پذیری تخم مرغ حفظ زنجیره سرد این فرآورده از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بهترین درجه حرارت نگهداری در یخچال صفر تا 4 درجه سانتی گراد  و رطوبت نسبی 85 درصد می باشد. بنابراین از خرید تخم مرغ‌های بیرون یخچال تا حد امکان باید خودداری نمود. نکته مهم دیگر توجه به تاریخ تولید و انقضا تخم مرغ است. باید دانست که عمر ماندگاری تخم مرغ‌های بسته بندی شده برای منازل از زمان تولید تا انقضا در دمای 4 درجه سانتی گراد، یک ماه است. از خرید تخم مرغ‌های بدون نام و نشان خاص نیز باید جلوگیری نمود.

توکلی گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح ارتقا کیفیت تخم مرغ کلیه واحدهای عرضه کننده تخم مرغ به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید این محصول فسادپذیر را در یخچال نگهداری و عرضه نمایند و در صورت عدم رعایت زنجیره سرد با واحدهای متخلف طبق مقررات سازمان دامپزشکی کشور و از طریق مراجع قضائی برخورد قانونی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار