آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور یادواره مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه وشهید شاخص شهید روح الله عجمیان در رشته هندبال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸ 13 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، این آیین افتتاحیه با حضور دانش‌آموزانی از ۲۰ استان کشور و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون، حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شد.
رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در این آیین ضمن گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس گفت: از حمایت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر می‌کنم و حضور نماینده مردم گچساران آقای حسینی پور، آقای روشنفکر، مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاون‌ایشان، ریاست محترم فدراسیون اسکیت خیر مقدم عرض می‌کنم.
حسین بابویی ضمن تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سه ماه همکاران در اداره کل آموزش و پرورش استان تلاش کردند که زمینه برگزاری این مسابقات فراهم شود.
وی بیان کرد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز از سطح مدرسه، منطقه، استان درگیر مسابقات بودند و هم اکنون در ۵ شهر کشور میزبان ۷ هزار دانش اموز نخبه در رشنه‌های مختلف ورزشی هستیم که با هم به رقابت خواهند پرداخت.
بابویی افزود: امروز اگر کسی بخواهد از آینده کشور مطلع شود باید حال و روز آموزش و پرورش امروز را بررسی کند، اگر فضای مدارس را پر نشاط کنیم، امید در جامعه ما زنده خواهد شد و آینده درخشانی را در سطح کشور رقم خواهیم زد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیران، معاونان و معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۹۴ شهید تقدیم انقلاب کرده که ۴۴۶ نفر آنان دانش‌آموز بوده‌اند.
عزت خواه اظهار کرد: همان طوری که مسابقات ورزشی دانش اموزان به نام شهدای مدارس ثارالله و زینبیه شهرستان میانه مزین شده، در بهمن ماه سال ۱۳۶۵، ۳۸ دانش‌آموز زیر بمباران مدارس نیمکت‌های سوخته را ر‌ها کرده و تلفیق علم و جهاد را به ما یاد داده‌اند. امروز ما با آنان میثاق می‌بندیم که ورزش ما ارزش شما را یادآوری می‌کند.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استان چهارفصلی که به خاطر گونه‌های مختلف گیاهی و مکان‌های گردشگری لقب پایتخت طبیعت به خود گرفته است.
عزت خواه با اشاره به ارزش‌مندی ورزش در دین اسلام اظهار کرد: اسلام بر روی پیاده روی و ورزش تأکید دارد و برای ورزش کردن ثواب زیادی قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: استعداد و ظرفیت‌های انسانی استان بالا است، ولی زیرساخت‌ها کم است. خوی و خصلت ورزشکاری، جوانمردی، سلحشوری در مردم استان وجود دارد و این خصلت‌ها باید در اموزش و پرورش نهادینه شود.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم جهش خوبی در بحث زیرساخت‌های ورزشی استان صورت داده، ولی با توجه به پراکندگی مدارس استان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، امیدواریم استاندار پیگیر کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ورزش و جوانان استان، وزیر محترم آموزش و پرورش آقای دکتر صحرایی، دکتر ستاری فر، دکتر بابویی و معاونت تربیت بدنی توجه خوبی به زیرساخت‌های ورزش استان داشته باشند.
روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات گفت: حضور دانش آموزان عزیز به سرزمین برف و آفتاب را خوشامد عرض می‌کنم.
روشنفکر ضمن تأکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند مقصد گردشگری بسیاری از مردم ایران باش، اظهار کرد: دانش اموزان عزیز سفیران استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، درخواست می‌کنم همراه با خانواده هایتان در سنوات و سال‌های آینده در اقلیم گرمسیری و سردسیری حضور بیابند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: گردشگری ورزشی ارزش و اهمیت زیادی دارد، از همه مردم دعوت می‌کنیم که به این استان سفر کنند، طبیعت دلنواز این استان با بقیه مناطق تفاوت‌های زیادی دارد.
حسینی پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات گفت: ۳۳ دانش آموز و یک سرایدار در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۵ در مدرسه دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان دخترانه فاطمه الزهرا در شهر میانه توسط جنگنده‌های رژیم بعث عراق شربت شهادت را نوشیدند که در حقیقت همان شاعران شعر شکرین شهادت هستند.
وی افزود: در پیش نویس لایه برنامه هفتم توسعه که پایان کار خودش در کمسیون تلفیق طی می‌کند متاسفانه دین ورزش در این لایحه ادا نشده است؛ که ما امیداوریم که در یکی دو هفته آینده دولت محترم و مجلس به این مورد توجه کنند.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: افتتاحیه مسابقات هندبال کشوری در دو بخش متوسطه اول برادران و خواهران برگزار می‌شود.
فرشید کرمی اظهار کرد: این مسابقات بطور همزمان در ۵ شهر کشور برگزار می‌شود که در یاسوج مسابقات ورزشی هندبال و طناب زنی با رقابت ۱۷۰۰ دانش آموز را خواهیم داشت.
گفتنی است: دراین آیین افتتاحیه مرتضی باب به مداحی در وصف قیام ابا عبدالحسین (ع) پرداخت که وجهه خاصی به مراسم افتتاحیه بخشید.
در پایان این مراسم تیم‌های شرکت کننده در سالن به شکل تیمی رژه رفتند که مورد استقبال قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار