فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: اردبیل در طول تاریخ خدمات بی‌نظیری را در دفاع از کشور، حفظ یکپارچگی، ترویج و رونق‌بخشی به مذهب تشیع انجام داده و این سرزمین از دیرباز دیار عاشقان اهل بیت به ویژوه امام حسین (ع) و عباس‌بن علی است.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 20 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سیدغلامحسین‌محمدی اصل صبح امروز در کنگره سه هزار و ۴۰۰شهید استان اردبیل، اظهار کرد: اردبیل در طول تاریخ خدمات بی‌نظیری را در دفاع از کشور، حفظ یکپارچگی، ترویج و رونق‌بخشی به مذهب تشیع انجام داده و این سرزمین از دیرباز دیار عاشقان اهل بیت به ویژوه امام حسین (ع) و عباس‌بن علی است.

وی تصریح کرد: این سرزمین با داشتن انسان‌های وارسته همچون شیخ صفی‌الدین، شاه اسماعیل و عالمان مجاهد، چون مقدس اردبیلی، سید یونس مجهتد اردبیلی، آیت‌الله مروج و مشکینی ثابت کرده که در تحول‌آفرینی کشور نقش‌آفرینی اصلی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل شهرت اردبیل را به شور و شعور حسینی و عشق به شهادت و مجاهدت یادآور شد و گفت: این استان با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید و صد‌ها جانباز، ایثارگر و آزاده در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی سعی کرده تا نقش‌آفرین اصلی باشد.

محمدی اصل افزود: این کنگره با شعار «از کربلا تا چالدران، از چالدران تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت» در حال برگزاری است تا یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم.

وی عنوان کرد: استان اردبیل در بیش از ۲ سال گذشته با برگزاری رویداد‌های مختلف، یادواره‌ها و اجلاسیه‌های متعدد شهدا، خود را مهیای برگزاری این کنگره عظیم و ملی کرده است.

محمدی‌اصل تاکید کرد: اردبیل با تقدیم ۴۰ شهید ۱۳ ساله عشق و ارادت خود را به این مرز و بوم و دفاع از حریم اهل بیت نشان داده است و هم اکنون نیز در دفاع از امنیت این کشور پاسداران تیپ حضرت عباس نقش‌آفرینی می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، بیان کرد: در طی ۲ سال گذشته، ۷۹۲ یادواره شهدای پایگاه، ۱۶۷ یادواره شهدای حوزه، ۲۱۲ یادواره شهدای کانونی، ۲۸۸ یادواره خانگی شهدا و ۴۶۳ یادواره شهدای آبروی کوچه به افتخار محله به همراه ۴۸ یادواره شهدای شهرستانی برگزار شده است.

محمدی‌اصل یاد و خاطره سرداران و فرماندهان رشید مرز و بوم را در دفاع از این کشور گرامی داشت و اظهار کرد: به برکت برگزاری این رویداد برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری برگزار شده و تولید آثار هنری نظیر پویانمایی، سرگذشت پژوهی، مستندسازی، نماهنگ و ده‌ها برنامه فرهنگی را شاهد بودیم.

وی از شکل‌گیری ۱۴۵ گروه سرود و تولید ۵۶۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی با مشارکت صدا و سیما با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و تصریح کرد: اهدای جهیزیه، اجرای پروژه‌های عمرانی، کمک به اشتغال و آزادی زندانیان همچنین حمایت از ایتام به همت دبیرخانه کنگره شهدای استان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار