امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند»، از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و دریافت کننده نشان «فتح» از رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، صبح امروز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 20 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند» صبح امروز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن به دیار باقی شتافت.

سرتیب دوم بیرانوند از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس بود که در عملیات‌های مهم و حساسی همچون فتح‌المبین حضور داشت، رشادت‌های این دلاور مرد لرستانی در صحنه‌های مختلف جنگ موجب کسب فتوحات مهمی شد.

فرمانده لشکر ۸۴ ارتش لرستان در دوران دفاع مقدس بار‌ها توانست با شجاعت و ذکاوت خطرات دشمن را دفع و زمینه پیروزی را در بسیاری از عملیات‌ها فراهم کند تا جایی که مقام معظم رهبری در سال ۶۹ به پاس فعالیت و شجاعت نشان درجه ۲ فتح را دریافت نماید.

وی که از همرزمان و همسنگران شهید سپهبد صیاد شیرازی در جبهه حق علیه باطل بود، پس از اتمام جنگ همچنان این ارتباط حفظ شد، تا جایی که به خواست شهید صیاد شیرازی و با وجود بازنشستگی، اما به مدت هفت سال بازرس و ناظر پروژه‌های راهسازی و سدسازی شد و این همکاری تا پایان عمر شریف شهید شیرازی ادامه داشت.

حضور مقتدرانه سرتیپ بیرانوند در غرب دزفول از «عین خوش» تا «میش داغ» حدود ۱۰۰ کیلومتر و از پل کرخه تا عمق حدود ۸۰ کیلومتری که منجر به پاکسازی خاک ایران از ارتش بعثی شد تا ابد از ذهن مردمان لرستان و ایران زمین نخواهد رفت.

گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند» متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار