راهپیمایی هیات‌های مذهبی بانوان استان قم با عنوان «دختران زینبی بانوان حسینی» همزمان با فرارسیدن پنجم صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 21 August 2023

به گزارش تابناک قم، راهپیمایی حماسی و بزرگ بانوان هیات‌های مذهبی استان قم به یاد حضرت رقیه (س) و حمایت از زیست عفیفانه و ترویج فرهنگ عاشورایی از مصلی قدس تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم در بخشی از این راهپیمایی در سخنانی بیان داشت: بانوان محجبه و ارزشی مسلمان، ضربه بسیار بزرگی را به آموزه‌های غربی زده و هجمه‌های امروز نیز علیه فرهنگ عفاف و حجاب از همین مساله ناشی شده است.

نرجس نیازمند همچنین با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در چند کشور اروپایی، بیان داشت: بانوان مسلمان و عفیفه ایرانی در کنار سایر مسلمانان جهان با پایبندی به احکام و موازین شرعی می‌توانند پاسخ محکمی به این اهانت‌های کور بدهند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از حریم عفاف و حجاب و خانواده دو عنصر و بنیاد بسیار مهمی است که می‌تواند هجمه‌های شبانه‌روزی دشمنان را خنثی کند.

مدیحه‌سرایی، اجرای تعزیه و کاروان نمادین اسرای کربلا و سردادن شعارهایی در دفاع از حریم عفاف و حجاب و محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم از بخش‌های دیگر این همایش بود.

 راهپیمایی «دختران زینبی بانوان حسینی» در قم برگزار شد

همچنین در پایان این حرکت فرهنگی بیانیه‌ای توسط بانوان قمی قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین است و این فریضه الهی موجب حفظ عزت کرامت زنان و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

بیانیه افزوده است: از دیرباز مستکبران عالم و استعمارگران جهان‌خوار حجاب و عفاف زنان مومنه ایران سرافراز را سد راه تحقق اهداف شوم خود دانستند و تلاش کردن با استفاده از حکومت فاسد و دست‌نشانده پهلوی به اغراض پلید خود دست یابند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده در رسانه‌های شیطانی و فضای ولنگار مجازی تلاش زیادی را برای محروم ساختن زن ایرانی از این ارزش والای الهی انجام داده‌اند. اما زنان قهرمان و بیدار ایران و خصوصاً بانوان عفیفه شهر کریمه اهلبیت سلام الله علی‌ها با مقاومت در مقابل تمام این تبلیغات مسموم نشان داده اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز.

بیانیه تصریح کرده است: گواه این ادعا چادر خونین هفت هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که چادر را کفن خود ساختند تا به پیاده نظامان فرهنگ غرب ثابت کنند که یادگار زهرا (س) نسل به نسل و قلب به قلب در این سرزمین ماندگار خواهد شد، اگرچه برای مدت کوتاهی تنی چند از زنان و دختران شهر مقدس قم فریب خورده و تیر زهرآگین تبلیغات رسانه‌های معاند ذهن و قلبشان را مجروح ساخته است اما اکثریت بانوان ایران اسلامی و شهر خون و قیام همچنان چادر را به عنوان حجاب اول خود انتخاب نموده‌اند.

در پایان بیانیه تاکید شده است: امروز ما بانوان هئات مذهبی استان قم، با اعلام انزجار از توهین به کتاب آسمانی قرآن که لاریب فیه و همچنین به تاسی از زینب کبری سلام الله علی‌ها و با اختیار کامل و به صورت مستقل و فقط و فقط برای بیعت با مولایمان حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و آرمان‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری دور هم گرد آمده و حمایت از حجاب و عفاف را به عنوان یک ارزش بزرگ اسلامی و اخلاقی فریاد می‌زنیم و از همه بانوان کشور عزیزمان می‌خواهیم که در سایه عفت، حیا و حجاب عزتمندانه زندگی کنند و آلت دست هوسرانان و دنیا طلبان نشوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار