مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در هفته دولت امسال زمینه بهره‌مندی ساکنان ۳۵ روستای این استان از گاز طبیعی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 27 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل، میرسعید سیدمتین با اشاره به افتتاح ۱۲ پروژه گازرسانی در هفته دولت اظهار کرد: تاکنون افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۳۵ روستای استان به دبیرخانه بزرگداشت هفته دولت اعلام شده که انتظار می‌رود به‌واسطه بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۵۶ خانوار روستایی و ۱۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای گازرسانی به این روستا‌ها در شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار، کوثر، گرمی، نیر و خلخال ۳۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل حجم عملیات شبکه‌گذاری برای بهره‌مندی ۳۵ روستای استان را ۸۸ کیلومتر ذکر کرد و گفت: به‌رغم اینکه در برخی از نقاط با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق عملیات شبکه‌گذاری به سختی و با هزینه بیشتر انجام شد، ولی با توجه به رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم ارائه خدمات زیربنایی به مناطق محروم در اولویت کار شرکت گاز استان قرار گرفته است.

سیدمتین ادامه داد: این شرکت در کنار گازرسانی به روستا‌های مرزی استان که جزو مناطق کمتر برخوردار از خدمات رفاهی هستند، گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی همجوار را نیز در اولویت قرار داده و در هفته دولت سال جاری پنج پاسگاه مرزی نیز در نقاط صفر مرزی شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

افتتاح پنج پروژه گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از افتتاح پنج پروژه گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر داد و افزود: حجم عملیات شبکه‌گذاری به پاسگاه‌های ساری‌بلاغ، بهرام‌آباد، فیروزآباد، ظهوری و ارکک قویون بیش از ۳۱ کیلومتر است که با ۸۵ میلیارد اجرایی شده است.

وی ارائه خدمات به مرزبانان غیور و حافظان امنیت کشور در پاسگاه‌های مرزی را اولویت شرکت گاز دانست و اظهار داشت: پروژه‌های گازرسانی به پنج پاسگاه مرزی با منابع داخلی شرکت اجرایی شده است.

۱۰ واحد صنعتی استان اردبیل از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین گفت: توسعه شبکه گازرسانی در شهرک‌های صنعتی و ارائه خدمات پایدار از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است و اقدامات خوبی در این زمینه در استان اردبیل انجام شده است.

سیدمتین افزود: در راستای رشد تولید و تحقق شعار سال پروژه گازرسانی به ۱۰ واحد صنعتی در استان همزمان با هفته دولت با حجم عملیات بیش از سه هزار متر و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که این امر نقطه عطفی در توسعه زیرساختی در بخش صنعت و فراهم کردن اشتغال و رفاه بیشتر برای مردم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص لزوم ارائه خدمات بهتر به مشترکین در اقصی نقاط استان گفت: ساختمان فعلی اداره گاز شهر قصابه از توابع شهرستان مشگین‌شهر در شان مردم این منطقه نیست.

سیدمتین با بیان اینکه احداث ساختمان اداری این شهر یکی از مطالبات جدی مردم بود، ادامه داد: ساختمان اداره گاز شهر قصابه در مساحتی بیش از ۱۵۰ متر با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت بهترین فرصت است تا دولتمردان گزارش کار خود را با شفافیت در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهند، گفت: همزمان با این هفته عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به ۲۳ روستا‌های شهرستان بیله‌سوار با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

سیدمتین بر لزوم استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی به‌ویژه توسط مشترکینی که به تازگی به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی پیوسته‌اند تاکید کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت و همیاری مشترکین در استفاده صحیح از این نعمت الهی شاهد حوادث ناگوار در استان نباشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار