رئیس جهادکشاورزی شهرستان فامنین از آغاز کشت محصولات پاییزه در این شهرستان خبرداد و گفت: 30 هزار هکتار گندم دیم، 6 هزار هکتار گندم آبی،150 هکتار کلزا در مزارع این شهرستان کشت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 17 October 2015
رئیس جهادکشاورزی شهرستان فامنین از آغاز کشت محصولات پاییزه در این شهرستان خبرداد و گفت: 30 هزار هکتار گندم دیم، 6 هزار هکتار گندم آبی،150 هکتار کلزا در مزارع این شهرستان کشت شده است.

به گزارش ایسنا؛"امیر لاهوتیان" اظهارکرد:4 هزار هکتار جو آبی و 3 هزار هکتار جو دیم از دیگر محصولات پاییزه کشت شده در این شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه کارگزاران بیمه همزمان با شروع کشت محصولات پاییزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی ، خشکسالی‌های متوالی و خطر سرمازدگی به کشاورزان توصیه می‌کنیم حتما محصولات خود را بیمه کنند.

افزایش 2.5 برابری تعهدات دولت در پرداخت غرامت

وی از افزایش 2.5 برابری تعهدات دولت در پرداخت غرامت خبرداد و افزود: خوشبختانه تعرفه‌‌ها افزایش پیدا نکرده و تعهدات دولت برای پرداخت غراقمت 2.5 برابر شده است.

لاهوتیان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته پوشش بیمه کشاورزی در شهرستان فامنین پایین بود که سازمان جهاد کشاورزی بله دنبال افزایش سطح پوشش بیمه کشاورزان است.

وی با اشاره به ترویج بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد: امسال یکی از اهداف جهادکشاورزی ترویج بیمه محصولات با استفاده از روحانیون و مبلغین است.

رهاسازی 222هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای فامنین

رئیس جهادکشاورزی شهرستان فامنین با تاکید براینکه این شهرستان در سه سال گذشته رتبه دوم استان را در پروش ماهی داشته است، یادآور شد: امسال برای اولین بار در استخرهای بتنی و ژئوممبران پرورش ماهی‎‌های سردآبی صورت گرفت به‌طوری‌که 214 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در این استخرها رهاسازی شد.

لاهوتیان با بیان اینکه در رهاسازی بچه ماهی‌های قزل‌آلا 9 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد،خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ‌می‌شود 160 تن گوشت سفید ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید شود.

وی افزود: همچنین در سال‌جاری 8 هزار قطعه بچه ماهی کپور و آمور به صورت رایگان با 8 ملیون تومان کمک بلاعوض در12 استخر خاکی توزیع شد که برآورد می‌شود 7 تن گوشت ماهی تولید شود.

وی تاکید کرد: در مجموع 222 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و گرم‌آبی در 122 استخر ذخیره آب توزیع شده که پیش‌بینی می‌شود 167 تن گوشت ماهی تولید کند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان فامنین در خصوص نظام صنفی کشاورزان فامنین نیز گفت: هزار کشاورز شهرستان فامنین ر این نظام صنفی عضو هستند.

لاهوتیان تصریح کرد:نظام صنفی کشاورزان چند سالی است که آغاز به کار کرده و به عنوان یک تشکل بخش خصوصی به صورت قانون‌مند حقوق کشاورزان را پیگیری می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار