معاون راهداری اردبیل گفت: هشت هزار و ۸۰۰ زائر در قالب ۴۴۲ سفر به مرز مهران، ۱۱۱ نفر در قالب چهار سفر به مرز خسروی و ۳۱ زائر هم در قالب یک سفر به مرز شلمچه منتقل شدند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 07 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، رضا شیرین‌زاده صبح پنجشنبه در بازدید از نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مستقر در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران با اشاره به آخرین وضعیت جابجایی زائران اربعین اظهار کرد: طی این مدت هشت هزار و ۸۰۰ زائر در قالب ۴۴۲ سفر به مرز مهران، ۱۱۱ نفر در قالب چهار سفر به مرز خسروی و ۳۱ زائر هم در قالب یک سفر به مرز شلمچه منتقل شدند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۴۲ شرکت حمل و نقل مسافر با استفاده از ۲۹۰ دستگاه اتوبوس در قالب طرح اربعین اقدام به جابجایی زائرین اربعین حسینی کردند و فرایند بازگشت زائران با قوت درحال انجام است.

شیرین‌زاده افزود: برای پوشش سفر‌های تهران و جابجایی مسافران اردبیل به تهران، اتوبوس‌هایی که به مرز مهران تردد می‌کنند از مسیر تهران حرکت می‌کنند تا مسافران تهران را هم جابجا کنند.

وی گفت: ناوگان مسافری استان اردبیل علاوه بر جابجایی مسافرین استان، زائران سایر استان‌ها را هم جابجا می‌کنند و در روز‌های اخیر زائرین جمهوری آذربایجان نیز توسط ناوگان مسافری استان اردبیل از مرز مهران به مرز بازرگان منتقل شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: سامانه ثبت شکایات مردمی طی این مدت فعال است و مسافران می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱، یا سامانه اینترنتی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۱۱۰۱۲۰ پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

شیرین‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون ترافیک در جاده‌های مواصلاتی مهران روان است و با توجه به زیرساخت‌هایی که در منطقه توسط خادمان مردم عزیز در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای ایجاد شده، مشکلی نخواهیم داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: روزانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی زائرین می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت در مرز مهران مستقر شده و آماده انتقال زائرین به شهر‌ها هستند.

شیرین‌زاده با اشاره به استقبال زائرین از مرز‌های خسروی، باشماق و تمرچین تصریح کرد: سال گذشته ۵۲ درصد تردد زائرین از مرز مهران بوده است در حالی که امسال این میزان به ۴۴ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: از زمان آغاز طرح اربعین تا پایان جابجایی زائرین، قیمت بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۸۴۴ هزار تومان، ۳۲ نفره ۷۱۱ هزار تومان و ۴۴ نفره ۵۷۵ هزار تومان است.
منبع/مهر

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار