پوشش بیمه‌ای رایگان مادران خانه‌دار روستایی و عشایر با سه فرزند و بیشتر هنوز ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 09 September 2023

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان به پوشش بیمه‌ای رایگان مادران خانه‌دار روستایی و عشایر با سه فرزند و بیشتر اشاره کرد و گفت: براساس قانون جوانی جمعیت برخورداری از این بیمه برای مشمولان رایگان است و دولت حق بیمه آنان را پرداخت می‌کند.

کیانوش کازرونی افزود: تاکنون بخش نامه بیمه مادران خانه دار روستایی و عشایری از تهران ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ برای بیمه این مادران اقدام می‌شود.

براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در خصوص بیمه رایگان مادران خانه‌دار مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند.

در ادامه این قانون آمده است با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده خواهد شد.

شرط سنی برای عضویت مشمولان این آیین نامه حداکثر ۵۰ سال است و متقاضی در زمان ثبت درخواست بیمه پرداز (بیمه اجباری) یا مستمری بگیر اصلی هیچ یک از صندوق‌های بیمه اجتماعی نباشد.

بر همین اساس، هر سه فرزند باید از یک مادر متولد شده و در زمان عضویت مادر در قید حیات باشند و فرزندان متقاضی (حداقل سه فرزند) باید دارای تابعیت ایرانی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :