ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، از رشد ۹۷ درصدی تعداد پرونده‌های کشفیات قاچاق در گمرکات استان در پنج ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 11 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی‌اصغر عباس‌زاده» افزود: در پنج ماه سپری شده از سال جاری، تعداد ۶۷ فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان به ارزش ۶۷۴ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال تشکیل شده است و ۶۱ متهم نیز در این راستا به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: این میزان کالای مکشوفه توسط گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده‌ها رشد ۹۷ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای قاچاق در این مدت را گاز ال پی جی، قیر، نفت‌گاز، ایزوگام، بنزین و ران مرغ منجمد عنوان کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار