کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به این که در مرز شرقی احتمال وقوع طوفان و گرد و خاک وجود دارد گفت: به لحاظ دمایی امروز و فردا دما بطور نسبی دراستان کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 14 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، جواد نخعی، رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناختی، با تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین تا روز شنبه هفته آینده به تناوب تشدید سرعت وزش باد علاوه بر خیزش گرد و خاک، سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی شرقی استان خواهد شد.

نخعی با بیان این که در مرز شرقی احتمال وقوع طوفان و گرد و خاک وجود دارد افزود: به لحاظ دمایی امروز و فردا دما بطور نسبی کاهش می‌یابد و قدری از گرمای هوا کاسته خواهد شد هرچند بازده تغییرات شبانه روزی دمای هوا نسبت به شرایط عادی فصل اعداد بالاتری را نشان می‌دهد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به این که این تغییرات دما حدود ۳ تا ۵ درجه بیشتر از نرمال و هوا گرمتر است گفت: در هفته ابتدای مهر تاحدودی دما کاهش می‌یابد، ولی باز هم تغییرات شبانه روزی دمای هوا نسبت به شرایط عادی فصل اختلاف حدود ۲ تا ۳ درجه‌ای را نشان می‌دهد که باز هم بالاتر از نرمال خواهد بود.

به گفته وی نخعی در شبانه روز گذشته قاین با ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

وی اضافه کرد: تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۱۶ و ۳۸ درجه ثبت شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار