نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: وحدت مسلمانان، اصلی‌ترین عامل هراس دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 04 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیین جشن وحدت بخش سالروز میلادبا سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) باحضور آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و جمع کثیری از مهمانان از مناطق مختلف استان اردبیل و با حضور گرم و صمیمی برادران اهل تسنن و اهل تشیع در مسجد شیخ قریشی هشجین برگزار شد.

این مراسم معنوی که بعد از نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله سید حسن عاملی در مسجد جامع هشجین برگزار شد و زیارت مزار حضرت شیخ قریشی هشجین در میدان عالی قاپوی هشجین طبق سنت‌های قدیمی انجام شد.

مولودی خوانی در وصف نبی مکرم اسلام و توصیف ولادت این رسول آسمانی با نوای شعر و قریحه مولودی خوانی و پذیرایی از مهمانان در مسجد شیخ قریشی از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل، وحدت را اصلی‌ترین عامل هراس دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در روز‌هایی زندگی می‌کنیم که دشمنان در صدد اختلاف‌افکنی در بین مذاهب و مخصوصا برادران اهل تسنن و تشیع هستند و نسخه شفابخش مقابله با این دشمنی دیرینه دشمنان وحدت مسلمانان است.

وی با قدردانی از اهالی اهل تسنن و تشیع استان اردبیل در مناطق عنبران، هشجین و روستا‌های خورش رستم و شهر‌های همجوار گفت: اسلام ناب محمدی در قالب قرآن روح بخش، پیامبرانی آسمانی و رسولی از جنس نور و معنویت و کرامت و محبت حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار نازل و اکنون مردم اهل تسنن و تشیع در دور این نور هدایت گستر اسلام در کنار هم زندگی می‌کنند و همین وحدت مسلمانان هراسی عظیم را در دل دشمنان انداخته است.

امام جمعه اردبیل گفت: زمان تفکر پوچ دشمنان برای مقابله با اسلام به پایان رسیده و این دشمنان به دنبال شرایطی جدید برای اختلافات و صف کشیدن در مقابل مسلمانان هستند که مسلمان باید با بصیرت به موضوع اسلام و نگرش رسول اکرم (ص) در مقابل هجمه دشمنان مقابله کند.





آیت الله عاملی گفت: مسئله وحدت امنیت و عزت ماست و از چند جا دشمن تفکر ورود و نفوذ دارد تا این قلعه امنیت را به هم بزند.

امام جمعه اردبیل افزود: یکی از مسایل، اختلاف است؛ اختلاف سیاسی، اختلاف مذهبی از جمله این موارد است و در کنار آن تعدد قومی ایران و مذهبی جوری است که دشمن به دنبال استفاده از این ظرفیت برای اختلاف افکنی است و در چینن شرایطی باید خیلی هوشیار باشیم و به مسائل کلان توجه کنیم و توطئه‌هایی که دشمن طی می‌کند که ما را به هم دیگر بدبین کند بشناسیم.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دشمنان در فکر درست کردن هویت‌های متعارض در جامعه و منطقه هستند و میخواهند جماعت و ملت با هم احساس بیگانگی و نامحرمی با نظام بکنند و ما در مباحث روشنگری باید این راه را برای مردم روشنگری شفاف کنیم تا به بیراهه نروند و عوامل اختلاف را به مردم بگوییم و مردم را روشن سازیم.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر ما پیامبر مهربانی بود و با جامعه رئوف بود وخیلی نگران امت بود که مردم در آتش و اختلاف گرفتار نشوند و سنت‌های پایه‌ریزی شده توسط پیامبر مکرم اسلام باید حفظ شود.

وی افزود: هفته وحدت هفته‌ای برای نزدیک شدن قلب‌هاست و این عبادت بزرگی است و ما به این عبادت فخر می‌کنیم و استان ما نمونه است و جایی برای اختلاف افکنان در استان ما وجود ندارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار