مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی با نفوذ سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه تا پنج‌شنبه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 09 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی با نفوذ سامانه بارشی به استان از بعد از ظهر امروز خبر داد و اظهار کرد: مدت زمان فعالیت این سامانه تا اواخر پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان وزش باد شدید تا شدید را نوع مخاطره ناشی از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی اعلام و تصریح کرد: از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه رگبار باران و رعد و برق و همچنین وزش موقت باد نسبتا شدید و احتمال تگرگ در سطح استان روی خواهد داد.
وی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، احتمال آسیب به تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی و پرتاب اشیا در اثر وزش باد شدید را اثر مخاطره عنوان کرد.
رحمن‌نیا حفاظت از تاسیسات کشاورزی و گلخانه‌ای و همچنین استفاده بهینه از حامل‌های انرژی را از توصیه‌های اعلامی برای این شرایط جوی اعلام کرد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد منطقه خواهد شد، ادامه داد: انتظار می‌رود این سامانه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه شود.

وی افزود: وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت.
رحمن نیا با بیان اینکه دمای هوا تا روز چهارشنبه با نوسانات اندکی همراه خواهد شد، تصریح کرد:، ولی روز پنجشنبه همراه با نفوذ پرفشار به منطقه، کاهش قابل‌ملاحظه در دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار