فرمانده مرربانی ایلام :
فرمانده مرزبانی ایلام گفت: ۹۵ درصد پاسگاه های مرزی استان از تمامی امکانات رفاهی، آموزشی و امتیاز برق سراسری برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 11 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ستاد فرج رستمی با بیان اینکه ماموریت مرزبانی در کشور برقراری امنیت پایدار در سراسر نوار مرزی است، اظهار داشت: موقعیت جفرافیایی استان، دارا بودن بیش از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک این استان با کشور عراق و دسترسی آسان برای تردد زوار را از جمله عوامل مهم در جهت استراتژی و حساس بودن موقعیت این استان در کشور دانست.

وی مرزهای استان ایلام را جز امن ترین مرزهای کشور معرفی کرد و افزود: با تلاش های شبانه روزی کلیه نیروهای امنیتی استان بویژه مرزبانان غیور و تعامل و همبستگی که بین تمامی سازمانها ٰ و نهاد های دولتی می باشد الحمدا… امنیت پایدار و مطلوبی در سطح استان ایجاد نموده ایم که برای همگان قابل احساس استـ

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اینکه امنیت پایدار و کامل استان ایلام دلیلی بر نبود تهدیدات امنیتی در منطقه نیست تصریح کرد: باارتقاءآمادگی عملیاتی یگانها در حوزه نیروی انسانی و اشراف اطلاعاتی و به کارگیری تجهیزات و امکانات در حوزه هوشمدسازی مرزها و برگزاری دوره های آموزشی و عملی و تقویت ناوگان خودرویی و اجرای فیبر نوری الحمدوالله تاکنون مورد امنیتی خاصی در مرزهای استان ایلام نداشته ایم.

سرهنگ رستمی با اشاره به رزمایش بزرگ امنیت و اقتدار در بهمن ۴۰۱ و به برگزاری ماموریت بزرگ اربعین، عنوان کرد: راهپیمایی اربعین امسال تفاوت محسوسی با راهپیمایی های سال های گذشته داشت و حضور میلیونی زائرین اباعبدالله الحسین در مرز مهران به مراتب از دیگر مرزهای کشور بیشتر بوده است و در این راستا مرزبانان علاوه بر وظیفه ذاتی خود حفظ و حراست از مرزها و تامین امنیت و تسهیل در تردد زائران در بحث خدمات رسانی اقداماتی ازقبیل توزیع آب معدنی دربین زائران و خدمات پزشکی سرم درمانی ویزیت رایگان،  کمک به گمشدگان و..  مشارکت داشتند.

وی در خصوص کشفیات قاچاق در مرزهای استان نیز گفت: استان در بحث قاچاق جز استان های امن کشور محسوب می شود و در سال با توجه به هوشمندسازی و انسداد مرز شاهد کاهش قاچاق در سطح حوزه مرزبانی بوده ایم.

فرمانده مرزبانی ایلام افزود: ۹۵ درصد پاسگاه های مرزی استان از تمامی امکانات رفاهی، آموزشی و امتیاز برق سراسری برخوردار هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار