مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری تعداد متخلفان شکار و صید ۱۷۲ نفر بوده است که توسط نیروهای یگان حفاظت دستگیر شده اند.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 16 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام، بیان داشت: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد متخلفین شکار و صید ۱۷۲ نفر بوده است که توسط نیروهای یگان حفاظت دستگیر شده اند.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده تعداد ۱۳۳ مورد تخلف زیست شامل ۹۱ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۲۴ مورد شکار غیر مجاز پرندگان، ۴ مورد پستانداران، ۱۱ مورد زنده گیری پرندگان و ۳ مورد انتشار فیلم و تصویر شکار و گونه های مختلف حیات وحش شکار شده در شبکه های مجازی در استان ایلام توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شده است.

محمدی گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در این مدت ۲۴ قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه غیر مجاز را از شکارچیان متخلف کشف کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: در مدت یاد شده میزان ضرر و زیان وصولی از متخلفین ۲ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۶۴۸ هزار ریال بوده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات حفاظت محیط زیست استان در سال جاری کشف ۱۳۷ مورد شروع به شکار بوده که شکارچیان قبل از شکار توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده اند.
 
وی اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۲ مورد آتش سوزی با وسعت ۲ هکتار در مراتع و مناطق تحت مدیریت این استان به وقوع پیوسته است.

در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۵۵ مورد آلودگی زیست محیطی در استان ایلام شناسایی و با عاملان آن طبق ضوابط محیط زیست برخورد شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار