رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از اهداء 33 هزار و 903 واحد خون در 10 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹ 26 January 2015

به گزارش ایسنادکتر "افشین محمدی"  با اعلام این خبر، اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 41 هزار و 421 نفر برای اهداء خون به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 33 هزار و 903 واحد خونگیری انجام شده است.

وی افزود: از مجموع اهداء کنندگان خون 32 هزار و 282 نفر آقا بودند که افزون بر 95 اهداء کنندگان را تشکیل می دهند و از این تعداد 16 هزار و 534 واحد مستمر داشته ایم که نزدیک به 49 درصد را تشکیل می دهند.

دکتر محمدی تصریح کرد: در 10 ماهه سال گذشته 37 هزار و 724 نفر برای اهداء خون مراجعه کردند که از این تعداد 30 هزار و 510 واحد خون اهداء شده است که در مقایسه با امسال 12 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شهرستانهای استان همدان از مجموعه انتقال خون انتظار دارند نیروها را در قالب اکیپها به مناطق مختلف اعزام کرده تا مردم بتوانند خون اهداء کنند.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان خونهای اهداء شده در وضعیت مطلوبی قرار داشته و شهروندان نسبت به اهداء خون تفکراتشان مثبت و این فرهنگ نهادینه شده است که انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد.

وی گفت: در سال گذشته از بین مراجعه کنندگان برای اهداء خون هیچ موردی از اچ آی وی مشاهده نشد اما امسال یک نفر مبتلا به اچ آی وی برای اهداء خون به مجموعه انتقال خون مراجعه کرد که در تست انجام شده از وی، ابتلایش به ایدز مشخص شد.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: مجموعه انتقال خون قبل از انجام هرگونه خونگیری ابتدا با مشاوره های محرمانه وضعیت فرد را جویا می شود و در صورت کوچکترین مشکوکیت از وی خونگیری بعمل نمی آورد.

وی گفت: فردی که مبتلا به اچ آی وی بود در ابتدا قضیه دندانپزشکی را پیش کشید در حالیکه انتقال بیماری ایدز از طریق دندانپزشکی در کل کشور به تعداد انگشتان دست است.

وی از انجام اهداء خون در ایام نوروز خبر داد و گفت: شهروندانی که می خواهند در ایام نوروز خون اهداء کنند باید در ساعت مشخصی به مرکز انتقال خون مراجعه کنند که ساعتهای فعالیت این سازمان در ایام عید اعلام خواهد شد چرا که برخی فرآورده های خونی از جمله پلاکتها عمرشان بسیار کوتاه است و نیاز به اهداء خون مستمر وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار