استاندار خراسان‌شمالی با اهمیت ویژه به موضوع توسعه آبیاری‌های نوین، گفت: با توسعه آبیاری‌های نوین و مصرف درست آب می‌توانیم در سطح کشور افزایش راندمان را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 18 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در آیین تقدیر از کشاورزان نمونه استان اظهارکرد: در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در استان، تاکید می‌شود که خراسان‌شمالی باید قطب کشاورزی و دامپروری کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در چارچوب قوانین به دنبال این هستیم که کمترین فشار به بدنه کشاورزی وارد شود، گفت: برخی موارد هم در حوزه کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

استاندار خراسان‌شمالی با اهمیت ویژه به موضوع توسعه آبیاری‌های نوین، افزود: با توسعه آبیاری‌های نوین و مصرف درست آب می‌توانیم در سطح کشور افزایش راندمان را شاهد باشیم.

حسین نژاد با اشاره به اینکه ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی، ۶ درصد صنعت و ۲ درصد در بخش شرب مصرف می‌شود، اظهار داشت: اگر از سیستم‌های نوین آبیاری با مطالعه و تخصص استفاده کنیم سبک‌های نوین راندمان کشت را افزایش خواهیم داد که این امر مستلزم آموزش نحوه مصرف درست آب است.

وی بر استفاده از ایده‌ها و تجربه‌های جدید در توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بذر و کود مناسب و بهره‌مندی از تجربیات موفق منجر به افزایش راندمان کشت می‌شود.

حسین نژاد یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی را ترویج و آموزش عنوان کرد و افزود: مزیت کشور ما در کشاورزی رقم خورده که می‌تواند به قطب مهم در منطقه تبدیل شود لذا اگر توسعه یابد با این درآمد سایر بخش‌ها هم تقویت خواهد شد که نباید توجه به صنایع بزرگ موجب غفلت از بخش کشاورزی شود.

استاندار خراسان‌شمالی بیان داشت: در سال‌های اخیر در اثر بی‌توجهی به کشاورزی بسیاری از زمین‌ها را از دست داده‌ایم و این در حالیست که ضروریست دسترنج واقعی به کشاورزان پرداخت شود و روستا به معنای واقعی کلمه مولد باشد، چون این موضوع یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اصلی دولت مردمی است.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار